A1.1 PRÍBEH VESMÍRU
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
A. PRÍBEH VESMÍRU – EXPERIMENTY
Vzbudiť záujem o skúmanie vesmíru, jeho vzniku a ranného vývoja, až po dobu vzniku a formovania našej planéty Zem.
Vzbudiť záujem o skúmanie vesmíru, jeho vzniku a ranného vývoja, až po dobu vzniku a formovania našej planéty Zem.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
obrazová tabuľa A1, A2, A3, A4
príbeh / pomocné kartičky s osnovou príbehu (podľa potreby)
obrazová tabuľa A1, A2, A3, A4
príbeh / pomocné kartičky s osnovou príbehu (podľa potreby)
KROK 1
Existuje viacero variant práce s príbehom.
Niektorí Montessori pedagógovia uprednostňujú vyrozprávanie príbehu deťom v prvý deň školského roka, pričom rozprávanie sprevádzajú impresionistické experimenty a obrazové tabule.
Iní Montessori pedagógovia uprednostňujú vyrozprávanie príbehu deťom až po tom, ako sa deti zoznámia so základnými poznatkami o hmote, približne po 10tich dňoch od začiatku školského roka. Základné poznatky o hmote deťom sprostredkúvame prostredníctvom prezentácií, ktoré sú na to určené.
Niektorí Montessori pedagógovia uprednostňujú vyrozprávanie príbehu deťom v prvý deň školského roka, pričom rozprávanie sprevádzajú impresionistické experimenty a obrazové tabule.
Iní Montessori pedagógovia uprednostňujú vyrozprávanie príbehu deťom až po tom, ako sa deti zoznámia so základnými poznatkami o hmote, približne po 10tich dňoch od začiatku školského roka. Základné poznatky o hmote deťom sprostredkúvame prostredníctvom prezentácií, ktoré sú na to určené.
POZNÁMKY
Veľké Montessori príbehy sú kľúčom k pochopeniu sveta. Potreba vedieť, odkiaľ pochádzam, je pre človeka dôležitým východiskom pre pochopenie toho, KTO SOM a KAM SMERUJEM. Ako ľudia si tieto otázky kladieme už tisícročia. A vďaka novým objavom sa naša predstava a poznatky vyvíjajú.
Rovnako aj my ponúkame aktualizovanú verziu príbehu Marie Montessori, aby sme prostredníctvom tohto príbehu mohli priniesť celý vesmír priamo k nohám detí.
Rovnako aj my ponúkame aktualizovanú verziu príbehu Marie Montessori, aby sme prostredníctvom tohto príbehu mohli priniesť celý vesmír priamo k nohám detí.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Prekresliť obrazové tabule.
Prerozprávať príbeh.
Štúdium literatúry prispôsobenej detskému čitateľovi.
Zoznámenie sa s mýtmi, ktoré slúžili našim predkom na vysvetlenie stvorenia sveta v rôznych kultúrach.
Pozorovanie nočnej oblohy, vyhľadanie webových stránok zobrazujúcich aktuálny stav nočnej oblohy.
Zoznámenie sa s fungovaním ľudského oka, skúmanie princípov, na ktorých funguje ďalekohľad, skúmanie vývoja pozorovacích zariadení...
Pozeranie vhodných webstránok a videí zameraných na danú tému.
Prerozprávať príbeh.
Štúdium literatúry prispôsobenej detskému čitateľovi.
Zoznámenie sa s mýtmi, ktoré slúžili našim predkom na vysvetlenie stvorenia sveta v rôznych kultúrach.
Pozorovanie nočnej oblohy, vyhľadanie webových stránok zobrazujúcich aktuálny stav nočnej oblohy.
Zoznámenie sa s fungovaním ľudského oka, skúmanie princípov, na ktorých funguje ďalekohľad, skúmanie vývoja pozorovacích zariadení...
Pozeranie vhodných webstránok a videí zameraných na danú tému.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.