A2.5 USPORIADANIE LÁTOK PODĽA RÔZNEJ HUSTOTY
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
A. PRÍBEH VESMÍRU – EXPERIMENTY
Pozorovanie a skúmanie hustoty jednotlivých látok.
Pozorovanie a skúmanie hustoty jednotlivých látok.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos;
4 skúmavky v podstavci na skúmavky – v jednej skúmavke rastlinný olej (tmavej farby), v druhej skúmavke med, v tretej skúmavke voda, štvrtá skúmavka prázdna;
utierka; ochranný plášť
podnos;
4 skúmavky v podstavci na skúmavky – v jednej skúmavke rastlinný olej (tmavej farby), v druhej skúmavke med, v tretej skúmavke voda, štvrtá skúmavka prázdna;
utierka; ochranný plášť
KROK 1
Olej, med a vodu mám nachystané v skúmavkách. Oblečieme si ochranný plášť.
Vodu nalejeme do prázdnej skúmavky.
Vodu nalejeme do prázdnej skúmavky.
KROK 2
Olej nalejeme na vodu.
KROK 3
Med opatrne nalejeme na olej a necháme klesnúť.
KROK 4
Pozorujeme, ako sa správajú látky s rôznou hustotou.
„V akom poradí sa usporiadali kvapaliny? Ktorá kvapalina je hustejšia, ktorá je menej hustá? Hustota ktorej kvapaliny je najväčšia? Hustota ktorej kvapaliny je najmenšia?“
„V akom poradí sa usporiadali kvapaliny? Ktorá kvapalina je hustejšia, ktorá je menej hustá? Hustota ktorej kvapaliny je najväčšia? Hustota ktorej kvapaliny je najmenšia?“
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.