B2.4 VPLYV TEPLOTY NA VISKOZITU KVAPALNÝCH LÁTOK
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B2. ZMENA SKUPENSTVA HMOTY A SKÚMANIE ĎALŠÍCH VLASTNOSTÍ ZÁKLADNÝCH SKUPENSTIEV HMOTY
Skúmanie ďalších znakov základných skupenstiev hmoty – vplyv teploty na viskozitu kvapalných látok.
Skúmanie ďalších znakov základných skupenstiev hmoty – vplyv teploty na viskozitu kvapalných látok.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos; 3 skúmavky v podstavci – v jednej olej, v druhej med, v tretej voda; držiak na skúmavky; sklenená tehla; nerezová tácka; nehorľavá podložka; liehový kahan;
zápalky + mištička s vodou;
ochranný plášť; hasiaci sprej
podnos; 3 skúmavky v podstavci – v jednej olej, v druhej med, v tretej voda; držiak na skúmavky; sklenená tehla; nerezová tácka; nehorľavá podložka; liehový kahan;
zápalky + mištička s vodou;
ochranný plášť; hasiaci sprej
KROK 1
Oblečieme si ochranný plášť a zapálime zdroj tepla.
Postupne zohrievame obsah skúmaviek a so zohriatým obsahom skúmaviek urobíme to isté ako v predchádzajúcej prezentácii.
Pozorujeme zmenu viskozity kvapalín po ich zohriatí.
Postupne zohrievame obsah skúmaviek a so zohriatým obsahom skúmaviek urobíme to isté ako v predchádzajúcej prezentácii.
Pozorujeme zmenu viskozity kvapalín po ich zohriatí.
KROK 2
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
POZNÁMKY
Zápalky zapaľujeme od seba smerom k miske s vodou a tak inštruujeme aj deti.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.