Prezentácie k téme
H. VPLYV VZDUCHU
STRANA 1 / STRANA 2
KÓD A NÁZOV PREZENTÁCIE /
VZDELÁVACÍ CIEĽ
POTREBNÝ MATERIÁL
FOTOGRAFIA PRIPRAVENÉHO MATERIÁLU
H.15 PEVNINA A VODA SA ZAHRIEVAJÚ ROZDIELNOU RÝCHLOSŤOU
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že pevnina mení svoju teplotu rýchlejšie ako voda.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že pevnina mení svoju teplotu rýchlejšie ako voda.
podnos; 2 kadičky naplnené rovnakým množstvom vody a piesku;
zdroj tepla (lampa s teráriovou žiarovkou);
2 vpichovacie teplomery; utierka; kartičky, ceruzka
zdroj tepla (lampa s teráriovou žiarovkou);
2 vpichovacie teplomery; utierka; kartičky, ceruzka
H.16 MORSKÝ VÁNOK A PEVNINOVÝ VÁNOK
Cieľ: Prepojenie získaných poznatkov na popísanie javu vzniku morského a pevninového vánku - vánok vzniká kvôli rozdielnym teplotám medzi pevninou a vodou počas striedania dňa a noci.
Cieľ: Prepojenie získaných poznatkov na popísanie javu vzniku morského a pevninového vánku - vánok vzniká kvôli rozdielnym teplotám medzi pevninou a vodou počas striedania dňa a noci.
H.17 GLOBÁLNE ZMENY VETROV A DAŽĎOV VZHĽADOM NA ROČNÉ OBDOBIA
Cieľ: Prepojenie získaných poznatkov na popísanie globálnych zmien vetrov a dažďov vzhľadom na ročné obdobia.
Cieľ: Prepojenie získaných poznatkov na popísanie globálnych zmien vetrov a dažďov vzhľadom na ročné obdobia.
H.18 MORSKÉ PRÚDY - PILINY NA VODE
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vietor pohybuje vodou a tak vytvára morské prúdy (horizontálne prúdenie).
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vietor pohybuje vodou a tak vytvára morské prúdy (horizontálne prúdenie).
podnos; nízka sklenená nádoba s vodou; piliny v mištičke; slamka; utierka;
ochranný plášť
ochranný plášť
H.19 MORSKÉ PRÚDY – PRÚDENIE NA PREKÁŽKE
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že morské prúdy sa na prekážke odklonia, odklonenie je závislé od tvaru prekážky.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že morské prúdy sa na prekážke odklonia, odklonenie je závislé od tvaru prekážky.
podnos; nízka sklenená nádoba s vodou; piliny v mištičke; slamka; kameň; utierka;
ochranný plášť
ochranný plášť
H.20 MORSKÉ PRÚDY – CIRKULÁCIA V ZOHRIATEJ VODE
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že voda sa pohybuje v závislosti od teploty: teplá voda stúpa hore, studená klesá dolu (vertikálne prúdenie).
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že voda sa pohybuje v závislosti od teploty: teplá voda stúpa hore, studená klesá dolu (vertikálne prúdenie).
nehorľavý podnos; plynový varič; trojnožka + keramická mriežka;
zápalky + mištička s vodou; kadička; džbán s vodou; piliny v mištičke; lyžica; utierka;
ochranné okuliare; plášť; hasiaci sprej
zápalky + mištička s vodou; kadička; džbán s vodou; piliny v mištičke; lyžica; utierka;
ochranné okuliare; plášť; hasiaci sprej
H.21 MORSKÉ PRÚDY – STUDENÁ VODA KLESÁ DOLU POD TEPLÚ VODU
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplá voda ostane na povrchu, studená klesne.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplá voda ostane na povrchu, studená klesne.
podnos; misa s teplou vodou; džbán s ľadovou vodou sfarbenou namodro; utierka;
ochranný plášť
ochranný plášť
H.22 PRÚDY V OCEÁNOCH
Cieľ: Poznávanie teplých a studených morských prúdov..
Cieľ: Poznávanie teplých a studených morských prúdov..
H.23 ERÓZIA VETROM
Cieľ: Získanie poznania, že pohoria sú „bombardované“ prúdením vzduchu, v ktorom sú rozptýlené drobné častice, tie obrusujú pohoria a vznikajú nové útvary.
Cieľ: Získanie poznania, že pohoria sú „bombardované“ prúdením vzduchu, v ktorom sú rozptýlené drobné častice, tie obrusujú pohoria a vznikajú nové útvary.
obrazová tabuľa H21;
pekné obrázky skál, ktoré vznikli veternou eróziou
pekné obrázky skál, ktoré vznikli veternou eróziou
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.