H.19 MORSKÉ PRÚDY – PRÚDENIE NA PREKÁŽKE
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
H. VPLYV VZDUCHU
Zmyslový vnem a získanie poznania, že morské prúdy sa na prekážke odklonia, odklonenie je závislé od tvaru prekážky.
Zmyslový vnem a získanie poznania, že morské prúdy sa na prekážke odklonia, odklonenie je závislé od tvaru prekážky.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos; nízka sklenená nádoba s vodou; piliny v mištičke; slamka; kameň; utierka;
ochranný plášť
podnos; nízka sklenená nádoba s vodou; piliny v mištičke; slamka; kameň; utierka;
ochranný plášť
KROK 1
„Teraz poďme preskúmať, ako sa budú správať morské prúdy, keď narazia na prekážku.“
Položím kameň do pilinami posypanej nádoby s vodou. Fúknem slamkou smerom ku kameňu. Pred kameňom sa prúd rozdelí a prúdi na obidve strany okolo kameňa.
Položím kameň do pilinami posypanej nádoby s vodou. Fúknem slamkou smerom ku kameňu. Pred kameňom sa prúd rozdelí a prúdi na obidve strany okolo kameňa.
KROK 2
„Keď morské prúdy narazia na prekážku, napr. kontinent, rozdelia sa a prúdia okolo prekážky.“
Fúknem viac z jednej strany kameňa. Veľká časť prúdov prejde na jednu stranu, iba malá časť sa odkloní.
„Odklonenie morských prúdov je závislé od tvaru prekážky.“
Fúknem viac z jednej strany kameňa. Veľká časť prúdov prejde na jednu stranu, iba malá časť sa odkloní.
„Odklonenie morských prúdov je závislé od tvaru prekážky.“
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.