I.1 PEVNINA A VODA NA ZEMSKOM POVRCHU
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
I. PÔSOBENIE VODY
Vnímanie pevniny a vody zmyslami – vody je viac ako pevniny, v pomere 2:1.
Vnímanie pevniny a vody zmyslami – vody je viac ako pevniny, v pomere 2:1.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
glóbus pevnina – voda
glóbus pevnina – voda
KROK 1
KROK 2
Ak má dieťa záujem, môžeme pokračovať. Ukážem na glóbus.
„Z jednej strany Zeme je veľa vody. Z druhej strany Zeme je viac pevniny a aj voda.
Čoho je viac? Vody alebo pevniny?“
„Vody je viac.“
„Z jednej strany Zeme je veľa vody. Z druhej strany Zeme je viac pevniny a aj voda.
Čoho je viac? Vody alebo pevniny?“
„Vody je viac.“
KROK 3
Následne deti skúmajú tvary zeme, ktoré vznikajú tam, kde sa stretáva pevnina a voda.
„Miesta, kde sa stretáva voda a pevnina vyzerajú rôzne. Tu je kúsok pevniny, okolo ktorého je všade voda. Tu je kúsok vodnej plochy, okolo ktorej je všade pevnina."
„Miesta, kde sa stretáva voda a pevnina vyzerajú rôzne. Tu je kúsok pevniny, okolo ktorého je všade voda. Tu je kúsok vodnej plochy, okolo ktorej je všade pevnina."
KROK 4
„Tu je veľa kúskov pevniny celkom blízko seba.
Tu je veľa vodných plôch celkom blízko seba.“
Pokračujem s popisom ďalších foriem pevniny a vody.
Tu je veľa vodných plôch celkom blízko seba.“
Pokračujem s popisom ďalších foriem pevniny a vody.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Opakovanie prezentácie – vnímanie pevniny a vody zmyslami.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.