K.4 PUZZLE MAPA EURÓPY
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
K. POLITICKÁ GEOGRAFIA
Zopakovanie názvov svetadielov, uvedenie názvov krajín nachádzajúcich sa v Európe, oboznámenie sa s tvarom a pozíciou jednotlivých krajín.
Zopakovanie názvov svetadielov, uvedenie názvov krajín nachádzajúcich sa v Európe, oboznámenie sa s tvarom a pozíciou jednotlivých krajín.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
puzzle mapa sveta;
puzzle mapa Európy
puzzle mapa sveta;
puzzle mapa Európy
KROK 1
Na koberci pred sebou mám pripravenú puzzle mapu svetadielov a puzzle mapu Európy.
„Túto mapu už poznáme. Svet je na nej rozdelený na svetadiely. Poznáme už aj ich názvy.“
Postupne ukazujem na jednotlivé svetadiely a dieťa hovorí ich názvy. Na Európu ukážem na koniec.
„Túto mapu už poznáme. Svet je na nej rozdelený na svetadiely. Poznáme už aj ich názvy.“
Postupne ukazujem na jednotlivé svetadiely a dieťa hovorí ich názvy. Na Európu ukážem na koniec.
KROK 2
„Dnes si povieme niečo o Európe.“ Ukážem na Európu na puzzle mape sveta.
„Na tejto mape je Európa veľmi malá, preto máme ďalšiu mapu, kde je Európa väčšia.“ Ukážem na puzzle mapu Európy.
„Na tejto mape už máme len Európu a môžeme si ju tu lepšie prezrieť. Aj Európa sa skladá z častí, každá je inej farby. Tieto časti sú krajiny, hovoríme im aj štáty. My žijeme na Slovensku, to je tiež štát. O Slovensku sa hovorí, že je v srdci Európy. Viete, čo tým chcú ľudia povedať? Že sa nachádza v strede Európy.“
„Na tejto mape je Európa veľmi malá, preto máme ďalšiu mapu, kde je Európa väčšia.“ Ukážem na puzzle mapu Európy.
„Na tejto mape už máme len Európu a môžeme si ju tu lepšie prezrieť. Aj Európa sa skladá z častí, každá je inej farby. Tieto časti sú krajiny, hovoríme im aj štáty. My žijeme na Slovensku, to je tiež štát. O Slovensku sa hovorí, že je v srdci Európy. Viete, čo tým chcú ľudia povedať? Že sa nachádza v strede Európy.“
KROK 3
KROK 4
Následne vediem rozhovor o krajinách Európy.
„Ktoré krajiny ste už navštívili? Do akej krajiny sa chystáte s rodičmi na dovolenku?“
Ďalej sa môžeme zamerať na ostrovy a polostrovy. Zameriame sa na hľadanie ostrovov a polostrovov, ktoré sú štátmi a pomenujeme ich – Island, Veľká Británia, Taliansko, Španielsko...
„Ktoré krajiny ste už navštívili? Do akej krajiny sa chystáte s rodičmi na dovolenku?“
Ďalej sa môžeme zamerať na ostrovy a polostrovy. Zameriame sa na hľadanie ostrovov a polostrovov, ktoré sú štátmi a pomenujeme ich – Island, Veľká Británia, Taliansko, Španielsko...
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Samostatná práca s cieľom poznávania tvarov a polohy jednotlivých štátov.
Samostatná práca s cieľom poznávania tvarov a polohy jednotlivých štátov.
POZNÁMKY
Je vhodné spomenúť, že na mape nie je celé Rusko – je ešte väčšie a druhá časť sa nachádza v inom svetadiele, v Ázii.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.