K.5 MAPY EURÓPY

K. POLITICKÁ GEOGRAFIA
Oboznámenie sa s názvami a polohou krajín Európy.
POSTUP
Potrebný materiál:
puzzle mapa Európy;
dve obrysové mapy Európy (na jednej mape sú názvy štátov, na druhej nie);
kartičky s názvami štátov

KROK 1
Položím pred seba puzzle mapu Európy a obrysovú mapu Európy bez názvov.
Prikladám jednotlivé štáty z puzzle mapy na obrysovú slepú mapu bez názvov. Cieľom je zapamätanie si tvaru a polohy jednotlivých štátov.
Po predvedení aktivity ponúknem aktivitu dieťaťu. Na prácu s mapami dieťa nemusí poznať ešte všetky názvy svetadielov, cieľom je zmyslové poznávanie tejto témy.

KROK 2
Položím pred seba puzzle mapu Európy a obrysovú mapu Európy s názvami.
Vyzvem dieťa: „Nájdi Slovensko.“
Dieťa nájde na obrysovej mape Európy s názvami Slovensko. Vyberie Slovensko z puzzle mapy a položí na obrysovú mapu.
Dieťa pokračuje v práci samostatne. Ak dieťa pozná polohu štátov, nemusí štát hľadať na mape s názvom, môže ho priamo položiť do obrysovej mapy a tým sa aj skontroluje.

KROK 3
Položím pred seba dve obrysové mapy Európy (na jednej mape sú názvy štátov, na druhej nie) a kartičky s názvami štátov.
Vyzvem dieťa, aby si vybralo jednu z kartičiek s názvami štátov a prečítalo názov štátu.
Vyzvem dieťa, aby našlo polohu štátu na obrysovej mape s názvami.
Následne vyzvem dieťa, aby našlo daný štát na mape bez názvov a priradilo k nemu kartičku.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Práca s obrysovou mapou bez názvov a priraďovanie kartičiek s názvami štátov. Mapu s názvami je možné na konci použiť ako kontrolu.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.