M1.5 MALÉ PRÍBEHY O ZVIERATÁCH

M1 ŽIVOČÍCHY
Predstaviť deťom mnohorakosť druhov živočíchov, príprava na časovú os a klasifikáciu živočíchov.
POSTUP
KROK 1
Vezmem menší počet rôznych kariet (cca 10) s obrázkami zvierat a kladiem ich po jednej na stôl. Popri tom hovorím krátku charakteristiku zvieraťa.
„Pozrite sa , čo tu máme. Tu je nejaký obojživelník - žaba.“
Takto prejdem všetky karty.

KROK 2
Následne začnem čítať texty, vždy jeden po druhom.
Pokladám otázku: „Kto som?“
KROK 3
Spoločne s deťmi hľadáme správny obrázok a správny názov.



TIPY NA PRÁCU DETÍ
Priraďovať mená k obrázkom.
Deti si navzájom čítajú texty a hádajú „Kto som?“
Tvorba nových obrázkov a textov.
Prepojenie na geografiu (podnebie).
Neskôr prepojenie na ekosystém a hľadanie živočíchov z 1 ekosystému.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.