N1.1 RASTLINY A ŽIVOČÍCHY
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
N1 VZÁJOMNÉ ZÁVISLOSTI MEDZI ŽIVÝMI ORGANIZMAMI
Prvé skúmanie vzájomných závislostí živých organizmov – rozdiel získavania potravy u rastliny a živočíchov. Získavanie slovnej zásoby.
Prvé skúmanie vzájomných závislostí živých organizmov – rozdiel získavania potravy u rastliny a živočíchov. Získavanie slovnej zásoby.
FOTO
POSTUP
KROK 1
KROK 2
V závislosti od veku a predchádzajúcich skúseností môžem ísť do hĺbky.
Ukazujem obrázky a prinášam nové pojmy:
Producenti; Konzumenti; Bylinožravec; Mäsožravec; Všežravec.
.
Ukazujem obrázky a prinášam nové pojmy:
Producenti; Konzumenti; Bylinožravec; Mäsožravec; Všežravec.
.
KROK 3
Primárni konzumenti – prijímajú energiu z konzumácie producenta (napr. húsenica).
KROK 4
Sekundárni konzumenti – prijímajú energiu z konzumácie primárneho konzumenta (napr. drozd).
KROK 5
Terciárni konzumenti – prijímajú energiu z konzumácie sekundárneho konzumenta (napr. sokol).
KROK 6
Používam etymologický slovník na zadefinovanie termínov producent, konzument, primárny, sekundárny, terciárny. Vyhľadávam nové pojmy a čítam si ich etymológiu spolu s deťmi.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Prerozprávať prezentáciu.
Diskusia medzi sebou – hľadanie súvislostí s už poznaným.
Diskusia medzi sebou – hľadanie súvislostí s už poznaným.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.