N2.3 KOĽKO ĽUDIA PRODUKUJÚ?

N2 ĽUDSTVO A VZÁJOMNÉ ZÁVISLOSTI
Získavanie ďalších praktických informácií z oblasti hospodárskej geografie, ekonomiky a obchodu.
POSTUP
Potrebný materiál:
štvorčekový papier; pastelky;
zdroj informácií o produkcii 3 - 4 produktov v SR / resp. predpripravené kartičky s potrebnými informáciami

KROK 1
Pozvem deti na prezentáciu.
Pripomeniem predchádzajúcu prezentáciu.
„Pamätáte si, ako sme hovorili, že na Slovensku ľudia produkujú kukuricu?“
Ukážem opečiatkovanú mapu s produkciou kukurice.
„Už vieme, kde, pozrime sa teraz na to, koľko kukurice sa vlastne na Slovensku vypestuje?“

KROK 2
Ukážem deťom, ako vedia získať údaje o produkcii kukurice. Po naštudovaní informácií o kukurici, sa budeme zaujímať aj o údaje ku pšenici a jačmeňu.
Je potrebné použiť vhodný zdroj pre deti v danom veku – pre menšie deti môžu byt' predpripravené kartičky alebo použijú geografický atlas.

KROK 3
V ďalšom kroku je potrebné určiť pomer, v akom dokážem množstvá zaznamenať do grafu (mierka).
„Môj papier má 20 štvorčekov v jednom riadku a ja sem potrebujem zaznamenať 2 000 000 ton. Aké množstvo bude predstavovať jeden štvorček?“

KROK 4
Zaznačujeme produkciu do grafu a porovnávame produkciu jednotlivých rastlín / zvierat a žasneme nad veľkými množstvami.

POZNÁMKY
Je potrebné, aby pri ponúknutí prezentácie malo dieťa základnú predstavu o množstvách a jednotkách miery.
Voliť prezentáciu vzhľadom na čitateľské a matematické zručnosti dieťaťa.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Rozšírenie prezentácie o ďalšie produkty.
Hľadanie širších súvislostí (geológia-geografia-biológia-hospodárstvo-ekonomika).

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.