N2.7 OBCHODNÁ BILANCIA A TOK PEŇAZÍ
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
N2 ĽUDSTVO A VZÁJOMNÉ ZÁVISLOSTI
Vnímanie efektu svetového a medzinárodného obchodu. Získavanie slovnej zásoby.
Vnímanie efektu svetového a medzinárodného obchodu. Získavanie slovnej zásoby.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
papier; písacie potreby;
medzinárodné štatistiky z obchodných organizácií;
vhodný zdroj informácií o vývoze a dovoze rôznych štátov a rôznych obchodných komodít
papier; písacie potreby;
medzinárodné štatistiky z obchodných organizácií;
vhodný zdroj informácií o vývoze a dovoze rôznych štátov a rôznych obchodných komodít
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii. Naviažem na predchádzajúcu prezentáciu.
„Keď som kreslila tie šípky, napadlo mi, koľko peňazí sa používa pri vývoze a dovoze! A vyhľadala som si zo svetového obchodného centra niektoré informácie:
Hodnota vývozu —EXPORTu znamená, koľko peňazí zarobíme, keď niečo vyvezieme.
Hodnota dovozu — IMPORTu znamená, koľko peňazí minieme, keď si necháme niečo doviezť“.
„Keď som kreslila tie šípky, napadlo mi, koľko peňazí sa používa pri vývoze a dovoze! A vyhľadala som si zo svetového obchodného centra niektoré informácie:
Hodnota vývozu —EXPORTu znamená, koľko peňazí zarobíme, keď niečo vyvezieme.
Hodnota dovozu — IMPORTu znamená, koľko peňazí minieme, keď si necháme niečo doviezť“.
KROK 2
„Ako príklad môžeme použiť ukážku dovozu a vývozu toku peňazí v súvislosti s vývozov a dovozom USA a Japonska.“
Na základe priloženej tabuľky si položíme otázku:
„Koľko teda platia jednotlivé krajiny? Aký je tok peňazí jednotlivých krajín?“
Na základe priloženej tabuľky si položíme otázku:
„Koľko teda platia jednotlivé krajiny? Aký je tok peňazí jednotlivých krajín?“
KROK 3
KROK 4
POZNÁMKY
Potrebné poskytnúť vhodné zdroje informácií vzhľadom k čitateľským zručnostiam detí.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Na základe dostupných informácií zistiť a popísať deficit alebo prebytok jednotlivých krajín (deti potrebujú zdroj informácií).
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.