R.2 ZAVEDENIE NÁŠHO LETOPOČTU
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
R. KONCEPT MERANIA ČASU
Zavedenie referenčného časového bodu, ktorým je narodenie Krista.
Zavedenie referenčného časového bodu, ktorým je narodenie Krista.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
zlaté perly – 2 tisícky, desiatky a jednotky pre aktuálny rok; 2 tisíckové reťaze;
malé jasličky s Ježiškom; papierové šípky; náš kalendár na aktuálny rok, prípadne ročná perlová reťaz;
rôzne kalendáre
zlaté perly – 2 tisícky, desiatky a jednotky pre aktuálny rok; 2 tisíckové reťaze;
malé jasličky s Ježiškom; papierové šípky; náš kalendár na aktuálny rok, prípadne ročná perlová reťaz;
rôzne kalendáre
KROK 1
Vezmem kalendár a spoločne s deťmi ho skúmam.
„Je tu rok ..., mesiace. V januári meníme kalendár. Čo znamená tento rok? Číslo 2022 vieme zostaviť už z perlového materiálu.“
„Je tu rok ..., mesiace. V januári meníme kalendár. Čo znamená tento rok? Číslo 2022 vieme zostaviť už z perlového materiálu.“
KROK 2
Rozložím počet rokov zo zlatých perál.
„2 tisícky môžeme aj rozložiť na reťazi. Vznikne nám dlhá časová os. Takto uvidíme každý jeden rok z 2022 rokov. Cestujeme v čase späť. Každá jedna perla znamená jeden rok.“
Začnem ukladať jednotky, potom desiatky a potom tisícové reťaze.
„2 tisícky môžeme aj rozložiť na reťazi. Vznikne nám dlhá časová os. Takto uvidíme každý jeden rok z 2022 rokov. Cestujeme v čase späť. Každá jedna perla znamená jeden rok.“
Začnem ukladať jednotky, potom desiatky a potom tisícové reťaze.
KROK 3
„Prečo to tu končí? Tu sa na tomto svete objavil niekto veľmi špeciálny. Bol taký výnimočný, že ľudia začali od tohto momentu merať nový čas. Ježiš Kristus.“
Vhodným spôsobom prekvapím deti a „vyčarujem” jasličky, ktoré položím na začiatok reťaze – na začiatok nášho letopočtu.
Vhodným spôsobom prekvapím deti a „vyčarujem” jasličky, ktoré položím na začiatok reťaze – na začiatok nášho letopočtu.
KROK 4
KROK 5
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Deti môžu nachádzať roky narodenia seba, svojich kamarátov, členov rodiny, alebo iných známych osobností a priraďovať ich na os.
Sami napíšu a priradia šípky s určitou udalosťou alebo osobnosťou.
Sami napíšu a priradia šípky s určitou udalosťou alebo osobnosťou.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.