H.5 OROGRAFICKÝ, OCEÁNSKY A TROPICKÝ DÁŽĎ

H. VPLYV VZDUCHU
Zadefinovanie nových pojmov: orografický, oceánsky a tropický dážď.
POSTUP
Potrebný materiál:
obrazová tabuľa H5, H6, H7, H8
KROK 1
KROK 2
KROK 3
Ukážem obrazovú tabuľu H6. Na úvod sa porozprávam s deťmi o ich zážitkoch s morami, ostrovmi, skalnatými pobrežiami...
„Vidíme, že more je teplejšie, vzduch naberá veľa vody a prichádza nad pevninu. Pevnina je chladnejšia, vzduch už viac nemôže vodu udržať a prší.“


KROK 4
KROK 5
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.