Prezentácie k téme
S. SKÚMANIE KULTÚR
KÓD A NÁZOV PREZENTÁCIE /
VZDELÁVACÍ CIEĽ
POTREBNÝ MATERIÁL
FOTOGRAFIA PRIPRAVENÉHO MATERIÁLU
S.1 ZÁKLADNÉ ĽUDSKÉ POTREBY - DRUHÉ UVEDENIE
Cieľ:Hlbšie skúmanie témy ľudstva.
Cieľ:Hlbšie skúmanie témy ľudstva.
definičný materiál;
obrazová tabuľa Q1;
obrázky základných ľudských potrieb
obrazová tabuľa Q1;
obrázky základných ľudských potrieb
S.2 SKÚMANIE DEJÍN NAPRIEČ ČASOM A PRIESTOROM
Cieľ: Skúmanie spôsobov napĺňania základných ľudských potrieb.
Cieľ: Skúmanie spôsobov napĺňania základných ľudských potrieb.
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb z rôznych období (aj zo súčasnosti a budúcnosti)
S.3 ZVISLÝ POHĽAD NA DEJINY
Cieľ: Osvojenie si zvislého vnímania dejín.
Cieľ: Osvojenie si zvislého vnímania dejín.
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb z rôznych období;
séria časopisov usporiadaných podľa čísel;
obrázok slnka;
5 ks filcu (A4) v rôznych farbách
séria časopisov usporiadaných podľa čísel;
obrázok slnka;
5 ks filcu (A4) v rôznych farbách
S.4 VODOROVNÝ POHĽAD NA DEJINY
Cieľ: Skúmanie života ľudských bytostí v jednom období.
Cieľ: Skúmanie života ľudských bytostí v jednom období.
definičný materiál;
časová os pred n.l./n.l.;
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb;
malý disk na označenie miesta na časovej osi
časová os pred n.l./n.l.;
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb;
malý disk na označenie miesta na časovej osi
S.5 MIGRÁCIA
Cieľ: Pochopenie hybnej sile migrácie.
Cieľ: Pochopenie hybnej sile migrácie.
obrazová tabuľa S1, S2, S3;
časové osi ľudskej bytosti;
papier na prekrytie; obrázky k témam; vhodná literatúra
časové osi ľudskej bytosti;
papier na prekrytie; obrázky k témam; vhodná literatúra
S.6 TRI FÁZY ĽUDSKEJ KULTÚRY
Cieľ: Uvedenie do skúmania ľudských kultúr – vytváranie kultúry na základe napĺňania základných ľudských potrieb.
Cieľ: Uvedenie do skúmania ľudských kultúr – vytváranie kultúry na základe napĺňania základných ľudských potrieb.
rôzne obrázky k téme
S.7 SVETOVÉ KULTÚRY – PRVÉ RIEČNE CIVILIZÁCIE
Cieľ: Uvedenie do skúmania spoločnosti prvých civilizácií, nadchnutie pre ďalšie skúmanie. Porozumenie sebe v kontexte dejín.
Cieľ: Uvedenie do skúmania spoločnosti prvých civilizácií, nadchnutie pre ďalšie skúmanie. Porozumenie sebe v kontexte dejín.
S.8 PRÍBEH O VEĽKOSTI ĽUDSKÝCH VYNÁLEZOV
Cieľ: Nadchnutie rozprávaním o vynálezoch ľudských bytostí, po ktorých objave sa významne zmenil život ľudí.
Cieľ: Nadchnutie rozprávaním o vynálezoch ľudských bytostí, po ktorých objave sa významne zmenil život ľudí.
predmety / obrázky znázorňujúce vybrané vynálezy
S.9 TABULE S OTÁZKAMI K DEJINÁM
Cieľ: Odovzdanie kľúča k skúmaniu konkrétnych ľudských spoločenstiev. Porozumenie podstate kultúry.
Cieľ: Odovzdanie kľúča k skúmaniu konkrétnych ľudských spoločenstiev. Porozumenie podstate kultúry.
tabule s otázkami k dejinám TOD;
vypracované odpovede k vybranej civilizácii;
pero; papier
vhodná literatúra
vypracované odpovede k vybranej civilizácii;
pero; papier
vhodná literatúra
S.10 ČASOVÁ OS CIVILIZÁCIÍ
Cieľ: Upriamenie pozornosti na súbežné fungovanie civilizácií.
Cieľ: Upriamenie pozornosti na súbežné fungovanie civilizácií.
časová os civilizácií od 6000 rokov pred n. l. až po dnešnú dobu
S.11 ANTICKÝ EGYPT, ÚVOD DO TVORENIA VLASTNÝCH ČASOVÝCH OSÍ
Cieľ: Bližšie samostatné skúmanie konkrétnej Egyptskej civilizácie. Naučiť sa tvoriť časovú os.
Cieľ: Bližšie samostatné skúmanie konkrétnej Egyptskej civilizácie. Naučiť sa tvoriť časovú os.
obrazová tabuľa Q1; puzzle Afrika; časová os p.n.l./n.l.;
obrázky a artefakty od detí ku Egyptu; pomôcky na výrobu časových osí;
vhodná literatúra
obrázky a artefakty od detí ku Egyptu; pomôcky na výrobu časových osí;
vhodná literatúra
S.12 DEJINY VLASTNÉHO NÁRODA V ŠIRŠOM KONTEXTE / STREDOEURÓPSKE DEJINY
Cieľ: Skúmanie dejín vlastného národa v širšom kontexte. Vnímanie, že sme súčasťou celých dejín.
Cieľ: Skúmanie dejín vlastného národa v širšom kontexte. Vnímanie, že sme súčasťou celých dejín.
obrazová tabuľa Q1;
časová os dejín vlastného národa v širšom kontexte (v prípade Slovenska ako minimum dejiny strednej Európy)
časová os dejín vlastného národa v širšom kontexte (v prípade Slovenska ako minimum dejiny strednej Európy)
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.