K.2 OBRYSOVÉ MAPY SVETADIELOV

K. POLITICKÁ GEOGRAFIA
Upevnenie názvov svetadielov
POSTUP
Potrebný materiál:
puzzle mapa svetadielov;
2 obrysové mapy svetadielov nefarebné (na jednej mape sú názvy svetadielov, na druhej nie);
kartičky s názvami svetadielov

KROK 1
Položím pred seba puzzle mapu svetadielov a obrysovú mapu svetadielov bez názvov.
Prikladám jednotlivé svetadiely z puzzle mapy na obrysovú slepú mapu bez názvov. Cieľom je zapamätanie si tvaru a polohy svetadielu.
Po predvedení aktivity ponúknem aktivitu dieťaťu. Na prácu s mapami dieťa nemusí poznať ešte všetky názvy svetadielov, cieľom je zmyslové poznávanie tejto témy.

KROK 2
Položím pred seba puzzle mapu svetadielov a obrysovú mapu svetadielov s názvami.
Vyzvem dieťa: „Nájdi Áziu.“
Dieťa nájde na obrysovej mape s názvami Áziu. Vyberie Áziu z puzzle mapy a položí na obrysovú mapu.
Dieťa pokračuje v práci samostatne.

KROK 3
Položím pred seba dve obrysové mapy svetadielov (na jednej mape sú názvy svetadielov, na druhej nie) a kartičky s názvami svetadielov.
Vyzvem dieťa, aby si vybralo jednu z kartičiek s názvami svetadielov a prečítalo názov svetadielu.
Vyzvem dieťa, aby našlo polohu svetadielu na obrysovej mape s názvami.
Následne vyzvem dieťa, aby našlo daný svetadiel na mape bez názvov a priradilo k nemu kartičku.


TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Práca s obrysovou mapou bez názvov a priraďovanie kartičiek s názvami svetadielov. Mapu s názvami je možné na konci použiť ako kontrolu.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.