L6.3 DRUHY PLODOV – KLASIFIKÁCIA VZHĽADOM NA SEMENNÍK

L6 PLOD
Ďalšie skúmanie rozmanitosti plodov – formy plodov, plodstvá.
POSTUP
Potrebný materiál:
definičný materiál;
doska a nôž; plody pre prezentácie – jednotlivé plody (cukina, paprika, orech, jablko, marhuľa), súplodie (hrozno, ríbezľa, figy, moruša), plodstvo (maliny, čučoriedky, jahoda);
papieriky; fixka
KROK 1
Ukážem na prichystané plody / prípadne ukážem aj obrázky kvetov, z ktorých dané plody vznikli/ a pripomeniem, ako plod vzniká.
„Plod vzniká premenou semenníka, v niektorých prípadoch premenou celého piestika alebo aj ďalších kvetných častí.
Podľa toho, z čoho plod vzniká, delíme plody na pravé a nepravé.“


KROK 2
KROK 3
KROK 4
Ukážem rôzne druhy plodov, pričom sa zameriam, aby medzi plodmi boli tak jednotlivé plody, ako aj zložené plody.
Ukážem jednotlivý plod a uvediem pojem.
„Plod, ktorý vznikol z kvetu s jedným piestikom, nazývame jednotlivý plod. Niekedy jednotlivý plod nazývame aj jednoduchý.“
Na papierik napíšem pojem jednoduchý plod.
KROK 5
KROK 6
KROK 7
KROK 8
Vezmem definičný materiál PLOD – DELENIE PLODOV, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
Hľadanie jednotlivých druhov plodov v záhrade.
Zbieranie plodov a ich zaraďovanie.
O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.