M1.3 VEDOMÝ POBYT V PRÍRODE – VÝPRAVY II.
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
M1 ŽIVOČÍCHY
Ohľaduplné správanie sa k prírode, správne určenie a vyhodnotenie rizík a bezpečnosti miesta, poučenie detí.
Ohľaduplné správanie sa k prírode, správne určenie a vyhodnotenie rizík a bezpečnosti miesta, poučenie detí.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
odporúčaný zoznam vecí na výpravy: lekárnička; telefón; píšťalka; príučka prvej pomoci; vrecia na odpad; ochranné rukavice; lupa; kliešte; pinzeta; odberná nádobka / vrecúško; pravítko, zvinovací meter; fotoaparát, ďalekohľad; terénny denník; písacie potreby; vhodná literatúra
odporúčaný zoznam vecí na výpravy: lekárnička; telefón; píšťalka; príučka prvej pomoci; vrecia na odpad; ochranné rukavice; lupa; kliešte; pinzeta; odberná nádobka / vrecúško; pravítko, zvinovací meter; fotoaparát, ďalekohľad; terénny denník; písacie potreby; vhodná literatúra
KROK 1
Rozprávam deťom o vhodných vzorcoch správania sa v prírode, aby sme ju zachovali. Následne sa podľa nich riadime.
Vhodné vzorce správania sa v prírode:
- V prírode sa pohybujeme po vyznačených chodníkoch a neničíme a nedupeme rastliny, kríky a stromy.
- Táboríme a stanujeme na vyznačených miestach, prípadne na miestach s pevným podkladom (kameň, štrk, suchá tráva, sneh...)
Vhodné vzorce správania sa v prírode:
- V prírode sa pohybujeme po vyznačených chodníkoch a neničíme a nedupeme rastliny, kríky a stromy.
- Táboríme a stanujeme na vyznačených miestach, prípadne na miestach s pevným podkladom (kameň, štrk, suchá tráva, sneh...)
KROK 2
- Odpadky odnášame so sebou, táborisko zostane čisté. Prípadné odpadky po iných ľuďoch odnášame. Príroda zostáva po našej návšteve čistá.
- Ochrana vodných zdrojov – nepoužívať ich ako toalety, vyhnúť sa používaniu mydla a pod.
- Rešpektovanie života v prírode, zvieratá nerušíme a pozorujeme z diaľky.
- Ohľaduplnosť voči ostatným návštevníkom.
- Ochrana vodných zdrojov – nepoužívať ich ako toalety, vyhnúť sa používaniu mydla a pod.
- Rešpektovanie života v prírode, zvieratá nerušíme a pozorujeme z diaľky.
- Ohľaduplnosť voči ostatným návštevníkom.
KROK 3
Bezpečnostné pravidlá pre pobyt v prírode:
- Vyhýbame sa silnému vetru a búrke.
- Pozor na vyčnievajúce konáre a vetvy.
- V prípade, že sa počasie zmení, dôležitá je bezpečnosť, nie cieľ.
- Vyhýbame sa silnému vetru a búrke.
- Pozor na vyčnievajúce konáre a vetvy.
- V prípade, že sa počasie zmení, dôležitá je bezpečnosť, nie cieľ.
KROK 4
Bezpečné správanie sa v prírode:
- Rastliny, ktoré nepoznáme, nechytáme.
- Cieľ výpravy / obsah projektu má byť známy.
- Vhodná práca v dvojici.
- Prítomní aspoň sprevádzajúci pedagógovia.
- Rastliny, ktoré nepoznáme, nechytáme.
- Cieľ výpravy / obsah projektu má byť známy.
- Vhodná práca v dvojici.
- Prítomní aspoň sprevádzajúci pedagógovia.
KROK 5
Do prírody si berieme:
- Lekárničku a telefón, mapa, buzola.
- Vhodnú výbavu a oblečenie (odev + potraviny), repelent, záhradné rukavice, píšťalka, príučka prvej pomoci.
- Do prírody chodíme bez parfumu.
Zoznam vecí pre úspešné pozorovanie: Lupa, kliešte, pinzeta, odberné vrecúško, pravítko, pásmo, atlasy, zápalky, fotoaparát, ďalekohľad, písacie potreby, denník, obálka (na zber listov, kvetov, pierok a iné), teplomer, vrecia na odpad...
- Lekárničku a telefón, mapa, buzola.
- Vhodnú výbavu a oblečenie (odev + potraviny), repelent, záhradné rukavice, píšťalka, príučka prvej pomoci.
- Do prírody chodíme bez parfumu.
Zoznam vecí pre úspešné pozorovanie: Lupa, kliešte, pinzeta, odberné vrecúško, pravítko, pásmo, atlasy, zápalky, fotoaparát, ďalekohľad, písacie potreby, denník, obálka (na zber listov, kvetov, pierok a iné), teplomer, vrecia na odpad...
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Rešpektovanie pravidiel.
Vhodné správanie sa v prírode.
Samostatné balenie vecí na pobyt v prírode.
Vhodné správanie sa v prírode.
Samostatné balenie vecí na pobyt v prírode.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.