O.2 NÁSLEDNÉ PRÁCE S ČASOVOU OSOU ŽIVOTA NA ZEMI
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
O. DEJINY PRÍCHODU ŽIVOTA
Prehlbovanie vedomostí o konkrétnom druhu rastliny alebo živočícha.
Prehlbovanie vedomostí o konkrétnom druhu rastliny alebo živočícha.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
časová os života na Zemi (plná + prázdna);
obrázky rastlín a zvierat na prikladanie; kartičky s názvami dôb (epoch Zeme); obálky na každú epochu;
závažia, ktoré pomáhajú pri odvíjaní osí;
vhodná literatúra
časová os života na Zemi (plná + prázdna);
obrázky rastlín a zvierat na prikladanie; kartičky s názvami dôb (epoch Zeme); obálky na každú epochu;
závažia, ktoré pomáhajú pri odvíjaní osí;
vhodná literatúra
KROK 1
Doplnok k „plnej” časovej osi tvorí „prázdna” pracovná časová os života, na ktorej je iba pozadie bez obrázkov.
K tomu máme k dispozícii obrázky a názvy jednotlivých dôb, ktoré deti prikladajú na svoje miesta.
Na túto prácu slúži „plná” časová os ako predloha, prípadne ako kontrola.
K tomu máme k dispozícii obrázky a názvy jednotlivých dôb, ktoré deti prikladajú na svoje miesta.
Na túto prácu slúži „plná” časová os ako predloha, prípadne ako kontrola.
KROK 2
Kartičky s obrázkami a názvami môžeme porozdeľovať aj podľa dôb (epoch vývinu Zeme) do jednotlivých obálok.
Počínajúc kambriom máme znázornené najdôležitejšie druhy rastlín a zvierat v poradí svojho vzniku.
Počínajúc kambriom máme znázornené najdôležitejšie druhy rastlín a zvierat v poradí svojho vzniku.
KROK 3
Čiary v zjednodušenej forme znázorňujú vývoj jedného druhu z iného druhu a zároveň aj najvyšší časový bod jeho vývinu.
Deti môžu takto sledovať vývin jedného druhu alebo môžu hľadať „predkov” nejakého konkrétneho druhu.
Deti môžu takto sledovať vývin jedného druhu alebo môžu hľadať „predkov” nejakého konkrétneho druhu.
POZNÁMKY
Je potrebné pripraviť definičný materiál ku každej dobe / epoche; pre mladších čitateľov materiál na priraďovanie pojmu a obrázku (zvieratá a rastliny); skameneliny; vhodnú literatúru o pre začínajúcich čitateľov.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Bližšie zaoberanie sa nejakým konkrétnym druhom rastliny alebo živočícha.
Písanie vlastných kníh, príbehov, básní.
Nacvičenie divadelného predstavenia, skomponovanie hudobných diel, piesní.
Písanie vlastných kníh, príbehov, básní.
Nacvičenie divadelného predstavenia, skomponovanie hudobných diel, piesní.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.