Q.2 ZÁKLADNÉ ĽUDSKÉ POTREBY

Q. DEJINY ĽUDSTVA
Získanie kľúča pre nahliadanie na ľudskú bytosť cez základné ľudské potreby (materiálne, duševné).
POSTUP
Potrebný materiál:
obrazová tabuľa Q1, Q2
papieriky; pero / fixka
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii. Kladiem im otázky, ktoré smerujú k existencii hmotných a nehmotných ľudských potrieb. Odpovede zaznamenávam na papieriky.
„Miško, čo si dnes raňajkoval?“
„Katka, čo si si dnes obliekla?“
„Peťko, ako si dnes prišiel do školy?“


KROK 2
„Zuzka, vybrala si si ráno aj nejakú ozdobu k oblečeniu, niečo pekné?“
„Maťko, chodievaš niekedy do divadla alebo na koncert?“
„Majka, máte doma nejaké obrazy?“

Zapisujem a pýtam sa prečo. Smerujem rozhovor k uspokojovaniu potrieb: potrava, oblečenie, doprava, bezpečie, krása, viera, zábava, oddych...

KROK 3
Ukážem nákres Q1.
Popíšem materiálne potreby a prikladám zapísané príklady.

KROK 4
„Sú tu aj duševné potreby. O ich uspokojení sme tiež hovorili.“
Popíšem duševné potreby a prikladám zapísané príklady.


KROK 5
Ukážem nákres Q2.
Bližšie popíšem uspokojovanie materiálnej potreby potravy.

POZNÁMKY
Obrazové tabule sú východiskovým prvkom pre každé ďalšie skúmanie dejín ľudstva.
Obrazová tabuľa Q2 je inšpiráciou pre podrobné spracovanie všetkých základných ľudských potrieb.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Písať, kresliť, vyhľadávať obrázky k téme, ako si dnes ľudia uspokojujú základné ľudské potreby.
Z nájdených obrázkov, vlastných kresieb a textov vytvoriť nákres svojich vlastných základných potrieb – rôznych spôsobov uspokojovania ľudských potrieb.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.