Q.4 PRVÁ ČASOVÁ OS ĽUDSKEJ BYTOSTI

Q. DEJINY ĽUDSTVA
Rozvíjanie záujmu o ľudskú bytosť a spôsoby, akými si dokázala napĺňať základné ľudské potreby.
POSTUP
Potrebný materiál:
časová os ľudskej bytosti I.;
obrazová tabuľa Q1;
vhodná literatúra

KROK 1
KROK 2
KROK 3
„Tu máme časovú os, ktorá znázorňuje, ako sa prvým ľudským bytostiam darilo prežiť.“
Odvíjam časovú os a pri rozprávaní upozorňujem na jednotlivé obrazy.
Rozprávam predovšetkým o prostredí, živote, spôsoboch napĺňania potrieb, o výrobe a používaní nástrojov, spolužití a spolupráci.
Rozvíjam rozhovory, podnecujem predstavivosť.

KROK 4
KROK 5
KROK 6
KROK 7
KROK 8
KROK 9
POZNÁMKY
Prvá časová os človeka vytvára priestor pre rozhovory, ktoré rozvíjajú záujem o ľudskú bytosť a spôsoby, akými si dokázala napĺňať základné ľudské potreby.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Deti môžu zostať pri časovej osi a viesť ďalšie rozhovory.
Hľadať si konkrétne informácie k jednotlivým témam.
S pomocou literatúry začať prvé skúmania (vynálezy ľudstva a spôsob, akým ovplyvnili ďalší život ľudí, prečo ľudské bytosti spolupracujú, skúmanie dôb ľadových a ich dopadu na dnešný svet okolo nás – dôsledky na prostredie.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.