S.2 SKÚMANIE DEJÍN NAPRIEČ ČASOM A PRIESTOROM

S. SKÚMANIE KULTÚR
Skúmanie spôsobov napĺňania základných ľudských potrieb.
POSTUP
Potrebný materiál:
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb z rôznych období (aj zo súčasnosti a budúcnosti)
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii.
Vezmem sadu obrázkov k obydliam, náhodne usporiadaných na kôpke.
Vyberiem obrázok, ktorý zodpovedá približne súčasnému domu, v akom deti žijú (môže to byť konkrétny dom v okolí školy).

KROK 2
Následne v náhodnom poradí prezerám s deťmi kartičky s otázkou:
„Teraz skúsme premýšľať. Bolo toto obydlie postavené skôr alebo neskôr ako tento dom?”
Vhodné je začať s obrázkom vesmírneho domu, ktorý je „po“.

KROK 3
Kartičky ukladám na kôpku pred obrázok domu dieťaťa alebo zaň.
Vzniknú dve kôpky obrázkov, medzi ktorými je položený obrázok súčasného domu.
„Teraz v tom urobme špeciálny druh poriadku.“

KROK 4
Zoradím obrázky chronologicky zľava doprava. Pridám označenia.
„Teraz je to usporiadané v čase – ako časová os.“

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Opakovať prezentáciu so všetkými ostatnými sériami obrázkového materiálu.
Možnosť použiť aj všetky sady obrázkov základných ľudských potrieb, ktoré si vytvorili.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.