B3.4 ZMES TUHÝCH LÁTOK
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B3. ZMES A ODDEĽOVANIE ZLOŽIEK ZMESI
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať spôsoby oddeľovania zložiek zmesi. Získavanie slovnej zásoby.
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať spôsoby oddeľovania zložiek zmesi. Získavanie slovnej zásoby.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos; 1 väčšia miska;
v neutrálnych nádobách: piesok; kovové piliny;
lyžica; sklenená tyčinka;
magnet, papierové utierky; ochranný plášť
podnos; 1 väčšia miska;
v neutrálnych nádobách: piesok; kovové piliny;
lyžica; sklenená tyčinka;
magnet, papierové utierky; ochranný plášť
KROK 1
„Toto je piesok, toto sú železné piliny.“
Nasypem piesok aj kovové piliny spolu do misky a zamiešam sklenou tyčinkou.
„Tieto tuhé látky som zmiešala. Vytvorila som zmes dvoch tuhých látok“.
Napíšem na kartičku ZMES.
Nasypem piesok aj kovové piliny spolu do misky a zamiešam sklenou tyčinkou.
„Tieto tuhé látky som zmiešala. Vytvorila som zmes dvoch tuhých látok“.
Napíšem na kartičku ZMES.
KROK 2
„Zdá sa, že sa majú rady. Vôbec ich nie je možné oddeliť. Alebo snáď áno?“
Deti premýšľajú.
Vezmem magnet a obalím ho do papierovej utierky.
Deti premýšľajú.
Vezmem magnet a obalím ho do papierovej utierky.
KROK 3
„Keď ich chcem opäť oddeliť, využijem vlastnosť železa: je magnetické, to znamená, že ho bude magnet priťahovať.“
Vložím magnet do zmesi a prenesiem kovové piliny naspäť do misky.
Vložím magnet do zmesi a prenesiem kovové piliny naspäť do misky.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.