C.7 PREČO ZOSTÁVAJÚ PLANÉTY NA SVOJICH OBEŽNÝCH DRÁHACH
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
C. NAŠA SLNEČNÁ SÚSTAVA
Zmyslový vnem a získavanie slovnej zásoby: gravitačná sila, odstredivá sila.
Zmyslový vnem a získavanie slovnej zásoby: gravitačná sila, odstredivá sila.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
vedro;
pevná šnúra / lano;
džbán s vodou
vedro;
pevná šnúra / lano;
džbán s vodou
KROK 1
Naplníme vedro vodou.
Pomocou lana otáčame vedro s vodou do kruhu.
Voda zostane vo vedre, aj potom čo je vedro nad nami, zostáva na dne vedra.
Pomocou lana otáčame vedro s vodou do kruhu.
Voda zostane vo vedre, aj potom čo je vedro nad nami, zostáva na dne vedra.
KROK 2
Sprievodná prezentácia o dostredivej gravitačnej a odstredivej zotrvačnej sile, ktoré pôsobia na planéty pri ich pohybe okolo Slnka.
„Každé teleso zotrvá v pokoji, alebo v rovnomernom priamočiarom pohybe, kým nie je nútené silovým pôsobením iných telies tento pohybový stav zmeniť.“
„Každé teleso zotrvá v pokoji, alebo v rovnomernom priamočiarom pohybe, kým nie je nútené silovým pôsobením iných telies tento pohybový stav zmeniť.“
KROK 3
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.