M1.7 FUNKCIE TELA STAVOVCOV I.

M1 ŽIVOČÍCHY
Prehlbovanie vedomostí o živočíchoch a podnet na ich hĺbkové skúmanie.
POSTUP
KROK 1
Deti začínajú skúmať nielen časti tiel (ako to bolo v materskej škole) ale vnútorné a vonkajšie fungovanie tiel živočíchov. Dôraz sa kladie na otázku prispôsobovania sa živočíchov svojmu prostrediu vzhľadom na ich potreby a snahu prežiť.
Predkladám knižky podľa výberu dieťaťa počas 6 rokov (nemusia ísť nutne za sebou ryby, obojživelníky, plazy...), čím dieťa objavuje nové a nové otázky.

KROK 2
Vezmem 1 z kníh Definičného materiálu a spolu s dieťaťom si ju prečítam.
Potom knihu prečíta dieťa.
Následne pracujeme s kartami na vykladanie podľa návodu.
KROK 3
Takto postupujeme i s ostatnými knižkami a získané informácie prepájame s ďalšou literatúrou, ktorú predkladáme dieťaťu na hlbšie štúdium.


POZNÁMKY
Deti by už mali mať predchádzajúce skúsenosti s dostatočným pozorovaním jednotlivých druhov zvierat. Pôjde o zovšeobecnenie.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Práca s definičným materiálom.
Štúdium vhodnej literatúry.
O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.