N2.3 KOĽKO ĽUDIA PRODUKUJÚ?
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
N2 ĽUDSTVO A VZÁJOMNÉ ZÁVISLOSTI
Získavanie ďalších praktických informácií z oblasti hospodárskej geografie, ekonomiky a obchodu.
Získavanie ďalších praktických informácií z oblasti hospodárskej geografie, ekonomiky a obchodu.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
štvorčekový papier; pastelky;
zdroj informácií o produkcii 3 - 4 produktov v SR / resp. predpripravené kartičky s potrebnými informáciami
štvorčekový papier; pastelky;
zdroj informácií o produkcii 3 - 4 produktov v SR / resp. predpripravené kartičky s potrebnými informáciami
KROK 1
Pozvem deti na prezentáciu.
Pripomeniem predchádzajúcu prezentáciu.
„Pamätáte si, ako sme hovorili, že na Slovensku ľudia produkujú kukuricu?“
Ukážem opečiatkovanú mapu s produkciou kukurice.
„Už vieme, kde, pozrime sa teraz na to, koľko kukurice sa vlastne na Slovensku vypestuje?“
Pripomeniem predchádzajúcu prezentáciu.
„Pamätáte si, ako sme hovorili, že na Slovensku ľudia produkujú kukuricu?“
Ukážem opečiatkovanú mapu s produkciou kukurice.
„Už vieme, kde, pozrime sa teraz na to, koľko kukurice sa vlastne na Slovensku vypestuje?“
KROK 2
Ukážem deťom, ako vedia získať údaje o produkcii kukurice. Po naštudovaní informácií o kukurici, sa budeme zaujímať aj o údaje ku pšenici a jačmeňu.
Je potrebné použiť vhodný zdroj pre deti v danom veku – pre menšie deti môžu byt' predpripravené kartičky alebo použijú geografický atlas.
Je potrebné použiť vhodný zdroj pre deti v danom veku – pre menšie deti môžu byt' predpripravené kartičky alebo použijú geografický atlas.
KROK 3
V ďalšom kroku je potrebné určiť pomer, v akom dokážem množstvá zaznamenať do grafu (mierka).
„Môj papier má 20 štvorčekov v jednom riadku a ja sem potrebujem zaznamenať 2 000 000 ton. Aké množstvo bude predstavovať jeden štvorček?“
„Môj papier má 20 štvorčekov v jednom riadku a ja sem potrebujem zaznamenať 2 000 000 ton. Aké množstvo bude predstavovať jeden štvorček?“
KROK 4
Zaznačujeme produkciu do grafu a porovnávame produkciu jednotlivých rastlín / zvierat a žasneme nad veľkými množstvami.
POZNÁMKY
Je potrebné, aby pri ponúknutí prezentácie malo dieťa základnú predstavu o množstvách a jednotkách miery.
Voliť prezentáciu vzhľadom na čitateľské a matematické zručnosti dieťaťa.
Voliť prezentáciu vzhľadom na čitateľské a matematické zručnosti dieťaťa.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Rozšírenie prezentácie o ďalšie produkty.
Hľadanie širších súvislostí (geológia-geografia-biológia-hospodárstvo-ekonomika).
Hľadanie širších súvislostí (geológia-geografia-biológia-hospodárstvo-ekonomika).
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.