O.1 PRÍBEH PRÍCHODU ŽIVOTA
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
O. DEJINY PRÍCHODU ŽIVOTA
Získanie predstavy o vývoji života na Zemi v priebehu času.
Získanie predstavy o vývoji života na Zemi v priebehu času.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
časová os života na Zemi (plná + prázdna); obrázky rastlín a zvierat na prikladanie; kartičky s názvami dôb (epoch Zeme); obálky na každú epochu;
závažia;
vhodná literatúra; rôzne fosílie — skameneliny, obrázky
časová os života na Zemi (plná + prázdna); obrázky rastlín a zvierat na prikladanie; kartičky s názvami dôb (epoch Zeme); obálky na každú epochu;
závažia;
vhodná literatúra; rôzne fosílie — skameneliny, obrázky
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii. Vyrozprávam príbeh o vývoji života na Zemi.
Príbeh je naviazaný na časovú os života a krátku farebnú stuhu.
Pozostáva z troch častí: Prológ, Vlastný príbeh, Epilóg.
Príbeh je naviazaný na časovú os života a krátku farebnú stuhu.
Pozostáva z troch častí: Prológ, Vlastný príbeh, Epilóg.
KROK 2
Prológ – snažím sa vtiahnuť deti, príbeh rozprávam nadšene, energicky.
KROK 3
Vlastný príbeh – počas rozprávania príbehu o živote na Zemi rozkladám časovú os života.
Samotný príbeh je rozprávaním o vývine života na Zemi - o vzniku života od jednobunkovcov, cez predkov rastlín a zvierat, až po najrozmanitejšie formy života. A to najprv vo vode, potom aj na súši a vo vzduchu. O objavovaní a zanikaní druhov, ich ďalšom vývine, zmenách, obdobiach rozkvetu.
Akcent kladiem na závislosť na podmienkach, striedanie teplých období a ľadových dôb.
Samotný príbeh je rozprávaním o vývine života na Zemi - o vzniku života od jednobunkovcov, cez predkov rastlín a zvierat, až po najrozmanitejšie formy života. A to najprv vo vode, potom aj na súši a vo vzduchu. O objavovaní a zanikaní druhov, ich ďalšom vývine, zmenách, obdobiach rozkvetu.
Akcent kladiem na závislosť na podmienkach, striedanie teplých období a ľadových dôb.
KROK 4
Epilóg – Zem sa prihovára budúcemu človeku, pozýva ho, aby Zem osídlil a zúrodnil.
POZNÁMKY
Vychádzame z Príbehu vesmíru.
Časovú os odvíjame zo svojho pohľadu prevrátene, aby deti, ktoré sedia oproti nám, na ňu dobre videli.
Počas rozprávania nevysvetľujeme žiadne ďalšie podrobnosti.
Časová os by mala byť vždy poruke, aby si ju deti mohli kedykoľvek vziať a pracovať s ňou.
Časovú os odvíjame zo svojho pohľadu prevrátene, aby deti, ktoré sedia oproti nám, na ňu dobre videli.
Počas rozprávania nevysvetľujeme žiadne ďalšie podrobnosti.
Časová os by mala byť vždy poruke, aby si ju deti mohli kedykoľvek vziať a pracovať s ňou.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Odkresľovanie častí / celej osi.
Vyhľadávanie podrobnejších informácií v literatúre.
Vyhľadávanie podrobnejších informácií v literatúre.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.