R.4 100-ROČNÁ REŤAZ

R. KONCEPT MERANIA ČASU
Uvedenie do skúmania osobnej časovej osi, skúmanie dejín konkrétnych osobností.
POSTUP
Potrebný materiál:
reťaz so 100 veľkými perlami;
šípky
KROK 1
Spolu s deťmi rozložím reťaz.
Napíšem aktuálny rok a položím na koniec reťaze.

KROK 2
Spätne rátam roky a priraďujem šípky a čísla.
Na reťazi môžem popísať život nejakého človeka.

KROK 3
Môžem umiestniť aj rok svojho narodenia a členov svojej rodiny.
Potom to robia deti.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Storočnú reťaz skĺbiť s históriou vlastnej rodiny.
Storočná reťaz ako základ pre bibliografické skúmanie (životopisy konkrétnych osobností, dejiny umenia).

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.