R.6 HODINY
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
R. KONCEPT MERANIA ČASU
Uvedenie do skúmania merania času pomocou hodín.
Uvedenie do skúmania merania času pomocou hodín.
FOTO
POSTUP
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii a porozprávam ich príbeh hodín.
V príbehu sa zameriam na popísanie vývoja hodín, pričom spomeniem jednotlivé druhy hodín, ktoré naši predkovia vynašli: slnečné hodiny, sviečka, vodné hodiny, presýpacie hodiny, mechanické hodiny, kyvadlové hodiny, vreckové hodinky a následný rozvoj hodinárstva, špecifické druhy hodín, digitálne hodinky, atómové a molekulové hodiny, meranie svetového času.
V príbehu sa zameriam na popísanie vývoja hodín, pričom spomeniem jednotlivé druhy hodín, ktoré naši predkovia vynašli: slnečné hodiny, sviečka, vodné hodiny, presýpacie hodiny, mechanické hodiny, kyvadlové hodiny, vreckové hodinky a následný rozvoj hodinárstva, špecifické druhy hodín, digitálne hodinky, atómové a molekulové hodiny, meranie svetového času.
KROK 2
Pri predstavení jednotlivých druhov hodín ukážem ich obrázky, alebo ich modely, ak je to možné.
POZNÁMKY
Príbeh hodín patrí medzi malé Montessori príbehy. Jedná sa o krátke príbehy, súvisiace s preberanými témami, ktoré sú často spojené so špecifickými vzdelávacími predmetmi alebo artefaktami. Účel týchto príbehov je rozmanitý: inšpirujú, oživujú proces vzdelávania, povzbudzujú predstavivosť, motivujú, vyvažujú učebné osnovy, zapájajú obidve hemisféry mozgu. Používajú sa na predstavenie nových vzdelávacích tém, ako aj na ich zhrnutie.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Hlbšie skúmanie jednotlivých druhov hodín.
Výroba presýpacích hodín.
Výroba slnečných hodín.
Poznávanie hodín.
Výroba presýpacích hodín.
Výroba slnečných hodín.
Poznávanie hodín.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.