S.2 SKÚMANIE DEJÍN NAPRIEČ ČASOM A PRIESTOROM
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
S. SKÚMANIE KULTÚR
Skúmanie spôsobov napĺňania základných ľudských potrieb.
Skúmanie spôsobov napĺňania základných ľudských potrieb.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb z rôznych období (aj zo súčasnosti a budúcnosti)
obrázky napĺňania základných ľudských potrieb z rôznych období (aj zo súčasnosti a budúcnosti)
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii.
Vezmem sadu obrázkov k obydliam, náhodne usporiadaných na kôpke.
Vyberiem obrázok, ktorý zodpovedá približne súčasnému domu, v akom deti žijú (môže to byť konkrétny dom v okolí školy).
Vezmem sadu obrázkov k obydliam, náhodne usporiadaných na kôpke.
Vyberiem obrázok, ktorý zodpovedá približne súčasnému domu, v akom deti žijú (môže to byť konkrétny dom v okolí školy).
KROK 2
Následne v náhodnom poradí prezerám s deťmi kartičky s otázkou:
„Teraz skúsme premýšľať. Bolo toto obydlie postavené skôr alebo neskôr ako tento dom?”
Vhodné je začať s obrázkom vesmírneho domu, ktorý je „po“.
„Teraz skúsme premýšľať. Bolo toto obydlie postavené skôr alebo neskôr ako tento dom?”
Vhodné je začať s obrázkom vesmírneho domu, ktorý je „po“.
KROK 3
Kartičky ukladám na kôpku pred obrázok domu dieťaťa alebo zaň.
Vzniknú dve kôpky obrázkov, medzi ktorými je položený obrázok súčasného domu.
„Teraz v tom urobme špeciálny druh poriadku.“
Vzniknú dve kôpky obrázkov, medzi ktorými je položený obrázok súčasného domu.
„Teraz v tom urobme špeciálny druh poriadku.“
KROK 4
Zoradím obrázky chronologicky zľava doprava. Pridám označenia.
„Teraz je to usporiadané v čase – ako časová os.“
„Teraz je to usporiadané v čase – ako časová os.“
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Opakovať prezentáciu so všetkými ostatnými sériami obrázkového materiálu.
Možnosť použiť aj všetky sady obrázkov základných ľudských potrieb, ktoré si vytvorili.
Možnosť použiť aj všetky sady obrázkov základných ľudských potrieb, ktoré si vytvorili.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.