Prezentácie k téme
A. PRÍBEH VESMÍRU – EXPERIMENTY
KÓD A NÁZOV PREZENTÁCIE /
VZDELÁVACÍ CIEĽ
POTREBNÝ MATERIÁL
FOTOGRAFIA PRIPRAVENÉHO MATERIÁLU
A1.1 PRÍBEH VESMÍRU
Cieľ:Vzbudiť záujem o skúmanie vesmíru, jeho vzniku a ranného vývoja, až po dobu vzniku a formovania našej planéty Zem.
Cieľ:Vzbudiť záujem o skúmanie vesmíru, jeho vzniku a ranného vývoja, až po dobu vzniku a formovania našej planéty Zem.
A2.1 TRI ZÁKLADNÉ SKUPENSTVÁ HMOTY
Cieľ: Uvedenie nových pojmov: tuhá látka, kvapalná látka, plynná látka
Cieľ: Uvedenie nových pojmov: tuhá látka, kvapalná látka, plynná látka
podnos;
3 rovnaké priesvitné poháre – jeden pohár naplnený ľadom, jeden naplnený vodou, jeden prázdny;
utierka
3 rovnaké priesvitné poháre – jeden pohár naplnený ľadom, jeden naplnený vodou, jeden prázdny;
utierka
A2.2 PRÍŤAŽLIVÉ A ODPUDIVÉ SILY MEDZI ČASTICAMI HMOTY
Cieľ: Oboznámenie sa so zložením hmoty z menších častíc. Príprava na skúmanie vzniku a oddeľovania zmesí a chemických zlúčenín.
Cieľ: Oboznámenie sa so zložením hmoty z menších častíc. Príprava na skúmanie vzniku a oddeľovania zmesí a chemických zlúčenín.
podnos;
misa s veľkou hornou plochou, naplnená vodou;
malá miska s papierovými konfetami rôznych farieb;
utierka
misa s veľkou hornou plochou, naplnená vodou;
malá miska s papierovými konfetami rôznych farieb;
utierka
A2.3 MODEL KVAPALINY
Cieľ: Vytvorenie predstavy o štruktúre kvapalného skupenstva hmoty.
Cieľ: Vytvorenie predstavy o štruktúre kvapalného skupenstva hmoty.
podnos;
priesvitná, dobre uzatvárateľná nádoba;
sklenené guľôčky naplnené do ¼ nádoby
priesvitná, dobre uzatvárateľná nádoba;
sklenené guľôčky naplnené do ¼ nádoby
A2.4 TRI RÔZNE SKUPENSTVÁ HMOTY PRI ROVNAKEJ TEPLOTE
Cieľ: Skúmanie premien skupenstiev hmoty v závislosti od teploty. Pozorovanie, opísanie a vysvetlenie pozorovaných zmien.
Cieľ: Skúmanie premien skupenstiev hmoty v závislosti od teploty. Pozorovanie, opísanie a vysvetlenie pozorovaných zmien.
nehorľavá podložka; plynový varič; zápalky + mištička s vodou; trojnožka + keramická mriežka; 3 kovové panvičky s drevenou rúčkou; vosk, príp. ľad; bezolovnatý cín; oceľová matica; ochranný plášť a okuliare; hasiaci sprej
A2.5 USPORIADANIE LÁTOK PODĽA RÔZNEJ HUSTOTY
Cieľ: Pozorovanie a skúmanie hustoty jednotlivých látok.
Cieľ: Pozorovanie a skúmanie hustoty jednotlivých látok.
podnos; 4 skúmavky v podstavci na skúmavky – v jednej skúmavke rastlinný olej (tmavej farby), v druhej skúmavke med, v tretej skúmavke voda, štvrtá skúmavka prázdna; utierka;
ochranný plášť
ochranný plášť
A2.6 SOPKA
Cieľ: Vytvoriť model sopky.
Cieľ: Vytvoriť model sopky.
hlbší podnos; model sopky;
laboratórna plastová strička naplnená octom; sklenená tyčinka na miešanie;
sklenená fľaša ½ alebo ¾ litrová; lyžica; sóda bikarbóna; trochu vody; jedlé červené farbivo; tekutý čistiaci prostriedok; ochranný plášť; ochranné okuliare
laboratórna plastová strička naplnená octom; sklenená tyčinka na miešanie;
sklenená fľaša ½ alebo ¾ litrová; lyžica; sóda bikarbóna; trochu vody; jedlé červené farbivo; tekutý čistiaci prostriedok; ochranný plášť; ochranné okuliare
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.