B2.3 ROZDIELNA VISKOZITA KVAPALNÝCH LÁTOK
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B2. ZMENA SKUPENSTVA HMOTY A SKÚMANIE ĎALŠÍCH VLASTNOSTÍ ZÁKLADNÝCH SKUPENSTIEV HMOTY
Skúmanie ďalších znakov základných skupenstiev hmoty – viskozita kvapalných látok.
Skúmanie ďalších znakov základných skupenstiev hmoty – viskozita kvapalných látok.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos; 3 skúmavky v podstavci na skúmavky – v jednej skúmavke rastlinný olej (tmavej farby), v druhej med, v tretej voda;
podpera (sklenená tehla); malá nerezová tácka; ochranný plášť
podnos; 3 skúmavky v podstavci na skúmavky – v jednej skúmavke rastlinný olej (tmavej farby), v druhej med, v tretej voda;
podpera (sklenená tehla); malá nerezová tácka; ochranný plášť
KROK 1
Nerezovú tácku oprieme o sklenenú tehlu tak, aby tácka vytvorila šikmú plochu.
Postupne nalejeme na vrch tácky na tri rôzne miesta najskôr vodu, potom olej a nakoniec med.
Postupne nalejeme na vrch tácky na tri rôzne miesta najskôr vodu, potom olej a nakoniec med.
KROK 2
Pozorujeme, že kvapaliny tečú rôzne rýchlo.
„Čím pomalšie kvapalina tečie, tým má vyššiu viskozitu. Je viskóznejšia.
Čím rýchlejšie kvapalina tečie, tým je jej viskozita nižšia. Je menej viskózna.“
„Čím pomalšie kvapalina tečie, tým má vyššiu viskozitu. Je viskóznejšia.
Čím rýchlejšie kvapalina tečie, tým je jej viskozita nižšia. Je menej viskózna.“
KROK 3
Pomenujem a napíšem na papier: veľmi viskózna, menej viskózna, najmenej viskózna.
Jednotlivé pojmy priradím k príslušným kvapalným látkam.
Jednotlivé pojmy priradím k príslušným kvapalným látkam.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.