B2.6 VPLYV TEPLOTY NA OHYBNOSŤ PEVNÝCH LÁTOK
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B2. ZMENA SKUPENSTVA HMOTY A SKÚMANIE ĎALŠÍCH VLASTNOSTÍ ZÁKLADNÝCH SKUPENSTIEV HMOTY
Skúmanie vplyvu teploty na ohybnosť pevných látok. Získavanie slovnej zásoby: pevné, pružné, tvárne.
Skúmanie vplyvu teploty na ohybnosť pevných látok. Získavanie slovnej zásoby: pevné, pružné, tvárne.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
nehorľavá podložka;
zdroj tepla; zápalky + mištička s vodou;
plastikové pásiky (pevnejší igelit); plexisklové pásiky (napr. pravítko);
ochranný plášť; ochranné okuliare; hasiaci sprej / vedro s vodou
nehorľavá podložka;
zdroj tepla; zápalky + mištička s vodou;
plastikové pásiky (pevnejší igelit); plexisklové pásiky (napr. pravítko);
ochranný plášť; ochranné okuliare; hasiaci sprej / vedro s vodou
KROK 1
Zapálime zdroj tepla. Vezmeme plastikový pásik a držíme ho nad plameňom.
„Mám tu tuhú látku, ktorá je pomerne pevná, trochu aj pružná. Teraz uvidíme, či sa vplyvom teploty jej ohybnosť zmení.“
„Mám tu tuhú látku, ktorá je pomerne pevná, trochu aj pružná. Teraz uvidíme, či sa vplyvom teploty jej ohybnosť zmení.“
KROK 2
Keď sa začne meniť, rýchlo ho dáme nabok.
„Keď je to horúce, zmení to svoj tvar a nevráti sa už do pôvodnej formy. Je to teda plastické, tvárne.“
„Keď je to horúce, zmení to svoj tvar a nevráti sa už do pôvodnej formy. Je to teda plastické, tvárne.“
KROK 3
Potom vezmeme pásik z plexiskla, držíme ho nad plameňom a snažíme sa ho ohnúť.
KROK 4
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.