B3.2 SUSPENZIA
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B3. ZMES A ODDEĽOVANIE ZLOŽIEK ZMESI
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať rozpustnosť látok. Získavanie slovnej zásoby: rovnorodá zmes, rôznorodá zmes, suspenzia, koloid.
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať rozpustnosť látok. Získavanie slovnej zásoby: rovnorodá zmes, rôznorodá zmes, suspenzia, koloid.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
podnos; stojan na skúmavky;
voda v stričke; kriedový prášok v neutrálnej nádobe; skúmavka so zátkou;
ochranný plášť
podnos; stojan na skúmavky;
voda v stričke; kriedový prášok v neutrálnej nádobe; skúmavka so zátkou;
ochranný plášť
KROK 1
Predstavím pripravený materiál.
„Tu máme vodu a kriedový prášok. Keď ich zmiešame, najskôr sa vytvorí mliečna kvapalina a my si povieme: Tí sa majú rady.“
„Tu máme vodu a kriedový prášok. Keď ich zmiešame, najskôr sa vytvorí mliečna kvapalina a my si povieme: Tí sa majú rady.“
KROK 2
KROK 3
„Teraz, keď je kriedový prášok usadený na dne, tvorí usadeninu.“
Deti môžu chcieť oddeliť usadeninu od vody: čo bude treba? Sitko? Filtračný papier?
Deti môžu chcieť oddeliť usadeninu od vody: čo bude treba? Sitko? Filtračný papier?
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.