B3.7 SÝTENIE ROZTOKU - 2. ČASŤ
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
B3. ZMES A ODDEĽOVANIE ZLOŽIEK ZMESI
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať rozpustnosť látok a vplyv teploty na rozpustnosť.
Vlastnou aktivitou a zážitkom preskúmať rozpustnosť látok a vplyv teploty na rozpustnosť.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
nehorľavá podložka; plynový varič; zápalky + miska s vodou, trojnožka + keramická mriežka;
kadička s nasýteným roztokom modrej skalice; modrá skalica; utierka; kliešte; lyžica; sklenená tyčinka;
ochranný plášť; rukavice, okuliare; hasiaci sprej
nehorľavá podložka; plynový varič; zápalky + miska s vodou, trojnožka + keramická mriežka;
kadička s nasýteným roztokom modrej skalice; modrá skalica; utierka; kliešte; lyžica; sklenená tyčinka;
ochranný plášť; rukavice, okuliare; hasiaci sprej
KROK 1
„Teraz sa pozrieme, čo roztok urobí, keď ho zahrejeme. My už vieme, že teplo vie niektoré veci ovplyvniť.“
Zapálim zdroj tepla, kadičku položím na zdroj tepla, zamiešam.
Zapálim zdroj tepla, kadičku položím na zdroj tepla, zamiešam.
KROK 2
Pozorujeme ako sa usadenina rozpustí.
„Teplá voda môže teda rozpustiť viac rozpustnej látky.“
Pridám ďalšiu skalicu, zamiešam.
Ak voda začne vrieť, vypnem.
„Teplá voda môže teda rozpustiť viac rozpustnej látky.“
Pridám ďalšiu skalicu, zamiešam.
Ak voda začne vrieť, vypnem.
KROK 3
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.