H.4 OCHLADENÝ VZDUCH MUSÍ NABRATÚ VODU PUSTIŤ
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
H. VPLYV VZDUCHU
Zmyslový vnem a získanie poznania, že keď sa vzduch ochladí, musí nabratú vodu pustiť.
Zmyslový vnem a získanie poznania, že keď sa vzduch ochladí, musí nabratú vodu pustiť.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
nehorľavá podložka; varič;
trojnožka + keramická mriežka; zápalky, miska s vodou na zápalku; kadička s vodou; kliešte; vychladená sklenená pokrievka; utierka;
hasiaci prístroj, ochranný plášť a okuliare
nehorľavá podložka; varič;
trojnožka + keramická mriežka; zápalky, miska s vodou na zápalku; kadička s vodou; kliešte; vychladená sklenená pokrievka; utierka;
hasiaci prístroj, ochranný plášť a okuliare
KROK 1
„Máme tu nádobu, do ktorej dáme trochu vody.“
Zapálim oheň. Nádobu s vodou dáme na podložku a vodu zohrejeme.
„Už vieme, že teplý vzduch, ktorý naberie vodu stúpa hore.“
Zapálim oheň. Nádobu s vodou dáme na podložku a vodu zohrejeme.
„Už vieme, že teplý vzduch, ktorý naberie vodu stúpa hore.“
KROK 2
„Mám tu pokrievku, ktorú som práve vybrala z mrazničky, lebo som chcela, aby bola studená.“
Držím pokrievku v stúpajúcej vodnej pare. Pozeráme, čo sa stane.
Držím pokrievku v stúpajúcej vodnej pare. Pozeráme, čo sa stane.
KROK 3
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Zapísať / nakresliť si prezentáciu.
Samostatné prevedenie prezentácie.
Samostatné prevedenie prezentácie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.