K.8 VLAJKY
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
K. POLITICKÁ GEOGRAFIA
Oboznámenie s konceptom vlajky, s vlajkou vlastnej krajiny a s vlajkami ostatných európskych štátov.
Oboznámenie s konceptom vlajky, s vlajkou vlastnej krajiny a s vlajkami ostatných európskych štátov.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
stojan s vlajkami určitého kontinentu (napr. Európa)
klasifikačné karty - vlajky Európy
stojan s vlajkami určitého kontinentu (napr. Európa)
klasifikačné karty - vlajky Európy
KROK 1
Všetky vlajky položím rozprestreté na koberec a vyzvem deti, aby si ich prezreli a porovnali, ktoré vlajky sa napríklad podobajú.
Nechám deti, aby hovorili o podobnostiach jednotlivých vlajok.
Nechám deti, aby hovorili o podobnostiach jednotlivých vlajok.
KROK 2
Následne porozprávam o vlajke. Najskôr všeobecne, akú má funkciu a nejaké zaujímavosti, primerane veku detí.
„Vlajka je symbol krajiny / štátu. Každý štát na svete má svoju vlastnú vlajku, ktorá je jedinečná. Vlajky boli vymyslené v Číne. Ľuďom z iných krajín sa zapáčili a tiež si vymysleli svoje vlajky. Používanie štátnych znakov a vyvesenie štátnych vlajok sa riadi základnými pravidlami, ktoré sú dané zákonom. Napríklad každá vlajka má vyhradený svoj vlajkový stožiar, žrď a podobne. Umiesťovať viac štátnych vlajok na jeden stožiar je neprípustné. Na znamenie smútku (napríklad pri úmrtí prezidenta štátu) sa štátna vlajka vyvešiava na pol žrdi.“
KROK 3
Vezmem vlajku Slovenska a bližšie ju predstavím. Primerane veku detí sa zameriam na pozitívne a inšpirujúce informácie a zaujímavosti.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Skladanie vlajkového puzzle.
Vytváranie vlastných vlajok.
Obkresľovanie vlajok / maľovanky vlajok.
Rôzne didaktické hry s vlajkami.
Práca s klasifikačnými kartami.
Vytváranie vlastných vlajok.
Obkresľovanie vlajok / maľovanky vlajok.
Rôzne didaktické hry s vlajkami.
Práca s klasifikačnými kartami.
POZNÁMKY
Vlajky uvádzame všetky naraz. Máme ich všetky na polici na viditeľnom mieste. Deti očaríme ich farebnosťou, množstvom, vzorom ...
Deti si môžu vlajky prezerať, obkresľovať a pritom nemusia poznať, ku akému štátu patria.
Deti si môžu vlajky prezerať, obkresľovať a pritom nemusia poznať, ku akému štátu patria.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.