K.8 VLAJKY

K. POLITICKÁ GEOGRAFIA
Oboznámenie s konceptom vlajky, s vlajkou vlastnej krajiny a s vlajkami ostatných európskych štátov.
POSTUP
Potrebný materiál:
stojan s vlajkami určitého kontinentu (napr. Európa)
klasifikačné karty - vlajky Európy
KROK 1
Všetky vlajky položím rozprestreté na koberec a vyzvem deti, aby si ich prezreli a porovnali, ktoré vlajky sa napríklad podobajú.
Nechám deti, aby hovorili o podobnostiach jednotlivých vlajok.

KROK 2
KROK 3
Vezmem vlajku Slovenska a bližšie ju predstavím. Primerane veku detí sa zameriam na pozitívne a inšpirujúce informácie a zaujímavosti.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Skladanie vlajkového puzzle.
Vytváranie vlastných vlajok.
Obkresľovanie vlajok / maľovanky vlajok.
Rôzne didaktické hry s vlajkami.
Práca s klasifikačnými kartami.

POZNÁMKY
Vlajky uvádzame všetky naraz. Máme ich všetky na polici na viditeľnom mieste. Deti očaríme ich farebnosťou, množstvom, vzorom ...
Deti si môžu vlajky prezerať, obkresľovať a pritom nemusia poznať, ku akému štátu patria.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.