L3.9 PREMENY KOREŇA
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
L3 KOREŇ
Skúmanie rastu rastlín – rastliny sa prispôsobujú prostrediu, v ktorom rastú.
Skúmanie rastu rastlín – rastliny sa prispôsobujú prostrediu, v ktorom rastú.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
definičný materiál;
skutočné korene alebo obrázky koreňov (mrkva, cvikla, batát, orchidea, brečtan, kukurica,...)
definičný materiál;
skutočné korene alebo obrázky koreňov (mrkva, cvikla, batát, orchidea, brečtan, kukurica,...)
KROK 1
Porozprávam deťom, ako korene preberajú aj ďalšie úlohy.
„Už vieme, že korene vstrebávajú vodu a živiny, ktoré sa nachádzajú v pôde a upevňujú rastlinu v pôde.
Korene však preberajú aj ďalšie úlohy. Aby mohli tieto úlohy plniť, ich vonkajšia ako aj vnútorná stavba sa niekedy zmenia veľmi výrazne. Túto zmenu nazývame premena alebo aj metamorfóza koreňa.“
„Už vieme, že korene vstrebávajú vodu a živiny, ktoré sa nachádzajú v pôde a upevňujú rastlinu v pôde.
Korene však preberajú aj ďalšie úlohy. Aby mohli tieto úlohy plniť, ich vonkajšia ako aj vnútorná stavba sa niekedy zmenia veľmi výrazne. Túto zmenu nazývame premena alebo aj metamorfóza koreňa.“
KROK 2
KROK 3
KROK 4
KROK 5
KROK 6
KROK 7
KROK 8
Vezmem definičný materiál KOREŇ – PREMENY KOREŇA, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Nakresliť obrázky premenených koreňov.
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.