L6.2 ČASTI PLODU

L6 PLOD
Spoznávanie častí plodu.
POSTUP
Potrebný materiál:
definičný materiál;
rôzne plody – marhuľa, slivka, jablko, paprika;
doska a nôž;
papieriky; fixka
KROK 1
KROK 2
KROK 3
Ukážem na šupku, odrežem z nej kúsok a uvediem pojem exokarp.
„Vonkajšia vrstva oplodia, ktorú zvyčajne označujeme ako šupka, sa nazýva exokarp. Tento názov pochádza z gréčtiny, pričom éxó znamená vonku a karpós – plod.“
Položím odrezanú šupku na podnos a na papierik napíšem pojem exokarp.

KROK 4
Ukážem na dužinu plodu, odrežem z nej kúsok a uvediem pojem mezokarp.
„Stredná vrstva oplodia sa nazýva mezokarp. Tento názov pochádza z gréčtiny, pričom méso znamená v strede a karpós – plod. Je to napríklad dužinatá časť plodu čerešne alebo jablka.“
Položím odrezanú dužinu na podnos a na papierik napíšem pojem mezokarp.

KROK 5
KROK 6
KROK 7
Vezmem definičný materiál PLOD – ČASTI PLODU, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.