L6.4 DRUHY PLODOV – KLASIFIKÁCIA VZHĽADOM NA OPLODIE

L6 PLOD
Ďalšie skúmanie rozmanitosti plodov – suché a dužinaté plody.
POSTUP
Potrebný materiál:
definičný materiál;
doska a nôž;
plody pre prezentáciu – dužinaté (čerešne, paradajka, jablko, malina), suché (jadierka slnečnice, kukurica, žaluď, pšenica)
papieriky; fixka
KROK 1
Ukážem prichystané plody, rozkrajujem ich a pozorujem s deťmi ich rozdiely.
Pripomeniem ako plod vzniká.
„Pri vzniku plodu sa semenník premení na oplodie. Oplodie býva často trojvrstvové a máva rôznu konzistenciu.“

KROK 2
KROK 3
KROK 4
Postupne uvediem ďalšie pojmy: pravý plod, nepravý plod, jednotlivý plod, zložený plod, plodstvo, súplodie. Pri uvedení daného pojmu ukážem príslušný príklad plodu a pojem napíšem na papierik.
KROK 5
Vezmem definičný materiál PLOD – DELENIE PLODOV, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
Hľadanie jednotlivých druhov plodov v záhrade.
Zbieranie plodov a ich zaraďovanie.
O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.