L6.4 DRUHY PLODOV – KLASIFIKÁCIA VZHĽADOM NA OPLODIE
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
L6 PLOD
Ďalšie skúmanie rozmanitosti plodov – suché a dužinaté plody.
Ďalšie skúmanie rozmanitosti plodov – suché a dužinaté plody.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
definičný materiál;
doska a nôž;
plody pre prezentáciu – dužinaté (čerešne, paradajka, jablko, malina), suché (jadierka slnečnice, kukurica, žaluď, pšenica)
papieriky; fixka
definičný materiál;
doska a nôž;
plody pre prezentáciu – dužinaté (čerešne, paradajka, jablko, malina), suché (jadierka slnečnice, kukurica, žaluď, pšenica)
papieriky; fixka
KROK 1
Ukážem prichystané plody, rozkrajujem ich a pozorujem s deťmi ich rozdiely.
Pripomeniem ako plod vzniká.
„Pri vzniku plodu sa semenník premení na oplodie. Oplodie býva často trojvrstvové a máva rôznu konzistenciu.“
Pripomeniem ako plod vzniká.
„Pri vzniku plodu sa semenník premení na oplodie. Oplodie býva často trojvrstvové a máva rôznu konzistenciu.“
KROK 2
Ukážem rôzne druhy dužinatých plodov a uvediem pojem.
„Plod, ktorý má po dozretí dužinaté oplodie, nazývame dužinatý plod. Medzi dužinaté plody patrí napríklad čerešňa, jablko, melón, paradajka, hrozno.“
Na papierik napíšem pojem dužinatý plod.
„Plod, ktorý má po dozretí dužinaté oplodie, nazývame dužinatý plod. Medzi dužinaté plody patrí napríklad čerešňa, jablko, melón, paradajka, hrozno.“
Na papierik napíšem pojem dužinatý plod.
KROK 3
Ukážem rôzne druhy suchých plodov a uvediem pojem.
„Plod, ktorého oplodie po dozretí stráca vodu – vysychá, nazývame suchý plod. Príkladom suchých plodov je napríklad zrno, oriešok.“
Na papierik napíšem pojem suchý plod.
„Plod, ktorého oplodie po dozretí stráca vodu – vysychá, nazývame suchý plod. Príkladom suchých plodov je napríklad zrno, oriešok.“
Na papierik napíšem pojem suchý plod.
KROK 4
Postupne uvediem ďalšie pojmy: pravý plod, nepravý plod, jednotlivý plod, zložený plod, plodstvo, súplodie. Pri uvedení daného pojmu ukážem príslušný príklad plodu a pojem napíšem na papierik.
KROK 5
Vezmem definičný materiál PLOD – DELENIE PLODOV, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
Hľadanie jednotlivých druhov plodov v záhrade.
Zbieranie plodov a ich zaraďovanie.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
Hľadanie jednotlivých druhov plodov v záhrade.
Zbieranie plodov a ich zaraďovanie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.