M2.6 TRÁVIACA SÚSTAVA
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
M2 ČLOVEK
Uvedomenie si procesu trávenia.
Uvedomenie si procesu trávenia.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
nožnice a tvrdý papier; keksy;
relevantná literatúra a materiály
nožnice a tvrdý papier; keksy;
relevantná literatúra a materiály
KROK 1
Na úvod pripomeniem rozprávanie príbehu O veľkej rieke a začnem rozprávať o ministerstve výživy.
KROK 2
Vyzvem dieťa, aby sa pokúsilo odstrihnúť kartón iba špičkou nožníc.
KROK 3
Následne ponúknem dieťaťu keksík, aby si odhryzlo a pohostilo sa. Po odhryznutí sa ho pýtam:
„Ktorú časť úst si použila? Skús odhryznúť ešte raz a teraz skús dlhšie hrýzť a popísať, čo sa deje a čo cítiš.“
„Ktorú časť úst si použila? Skús odhryznúť ešte raz a teraz skús dlhšie hrýzť a popísať, čo sa deje a čo cítiš.“
KROK 4
Dopĺňam dieťa pri popise jednotlivých fáz trávenia: Zuby a sliny pomáhajú rozomlieť a tráviť jedlo – ku tomu používame aj jazyk. Postupne, ako prehĺtame, zameriame pozornosť na oblasť hltana, pažeráka a žalúdka, kde sa natrávená potrava strávi a prejde do tenkého čreva. Tu je najdlhšie a vďaka klkom sa vstrebáva do celého tela skrze červenú rieku. Odpad putuje do hrubého čreva, odkiaľ ho vylúčime von z tela.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Nakresliť si tráviacu sústavu.
Téma zdravej výživy.
Výživové hodnoty nášho jedálnička.
Naplánovať a uvariť vlastné jedlo.
Plánovanie zdravého jedálneho lístka.
Téma zdravej výživy.
Výživové hodnoty nášho jedálnička.
Naplánovať a uvariť vlastné jedlo.
Plánovanie zdravého jedálneho lístka.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.