M1.1 PRVÉ SKÚSENOSTI S POZNÁVANÍM ŽIVOČÍCHOV
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
M1 ŽIVOČÍCHY
Porozumieť správaniu zvierat vzhľadom k ich prostrediu – mnohorakosť a evolúcia.
Porozumieť správaniu zvierat vzhľadom k ich prostrediu – mnohorakosť a evolúcia.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
krátke prezentácie konkrétnych zvierat – veľké obrázky zo života zvierat (6 základných tried stavovcov)
krátke prezentácie konkrétnych zvierat – veľké obrázky zo života zvierat (6 základných tried stavovcov)
KROK 1
Prinášam veľké obrázky konkrétnych zvierat (5-6), ktoré ukazujem deťom a rozprávam im krátke príbehy.
„Losos atlantický, nazývaný aj losos obyčajný, je dravá migrujúca ryba.
Samec lososa môže dorásť až do dĺžky 1,5 m a vážiť až 40 kg, priemerní jedinci však svojou dĺžkou nepresahujú 1 m. Samica lososa je o niečo menšia ako samec...“
„Losos atlantický, nazývaný aj losos obyčajný, je dravá migrujúca ryba.
Samec lososa môže dorásť až do dĺžky 1,5 m a vážiť až 40 kg, priemerní jedinci však svojou dĺžkou nepresahujú 1 m. Samica lososa je o niečo menšia ako samec...“
KROK 2
KROK 3
KROK 4
KROK 5
KROK 6
POZNÁMKY
Deti už poznajú 6 hlavných tried stavovcov zo škôlky.
Záujem detí o prírodu a zvieratá prichádza spontánne od detí, alebo cez prezentácie od ostatných detí, prvé prezentácie sprevádzajúceho pedagóga, vedomý pobyt v prírode.
Záujem detí o prírodu a zvieratá prichádza spontánne od detí, alebo cez prezentácie od ostatných detí, prvé prezentácie sprevádzajúceho pedagóga, vedomý pobyt v prírode.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Kreslenie obrázkov zvierat a písanie ich názvov.
Písanie krátkych textov o zvieratách.
Vystrihovanie živočíchov.
Písanie krátkych textov o zvieratách.
Vystrihovanie živočíchov.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.