Q.1 VEĽKÝ PRÍBEH PRÍCHODU ĽUDÍ
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
Q. DEJINY ĽUDSTVA
Uvedomenie si výnimočnosti človeka v stvorení a jeho darov: SRDCE (LÁSKA), ROZUM, RUKY.
Uvedomenie si výnimočnosti človeka v stvorení a jeho darov: SRDCE (LÁSKA), ROZUM, RUKY.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
veľký príbeh príchodu ľudí / pomocné kartičky s osnovou príbehu (podľa potreby)
veľký príbeh príchodu ľudí / pomocné kartičky s osnovou príbehu (podľa potreby)
KROK 1
Pozvem deti k prezentácii. Vyrozprávam Príbeh príchodu ľudí.
Príbeh je naviazaný na predchádzajúce vedomosti: Príbeh o vzniku sveta, Príbeh vzniku života na Zemi, Čierne pásmo.
Cieľom príbehu je uvedomenie si výnimočnosti človeka v stvorení, ktorá sa viaže aj s veľkou zodpovednosťou.
Príbeh je naviazaný na predchádzajúce vedomosti: Príbeh o vzniku sveta, Príbeh vzniku života na Zemi, Čierne pásmo.
Cieľom príbehu je uvedomenie si výnimočnosti človeka v stvorení, ktorá sa viaže aj s veľkou zodpovednosťou.
KROK 2
V príbehu sa dôraz kladie na tri dary človeka:
1. Srdce – človek dokáže milovať, súcitiť, byť láskavý a ohľaduplný... nielen voči svojim najbližším, ale aj voči úplne neznámym ľuďom.
2. Rozum – človek dokáže premýšľať, zvažovať a predstavovať si... dokonca aj niečo, čo ešte neexistuje!
3. Ruky – človek na chôdzu využíva dve nohy. Dve ruky mu slúžia ako dar, aby mohol slobodne robiť – tvoriť čokoľvek, čo si vie predstaviť!
1. Srdce – človek dokáže milovať, súcitiť, byť láskavý a ohľaduplný... nielen voči svojim najbližším, ale aj voči úplne neznámym ľuďom.
2. Rozum – človek dokáže premýšľať, zvažovať a predstavovať si... dokonca aj niečo, čo ešte neexistuje!
3. Ruky – človek na chôdzu využíva dve nohy. Dve ruky mu slúžia ako dar, aby mohol slobodne robiť – tvoriť čokoľvek, čo si vie predstaviť!
KROK 3
Záver príbehu otvára tému ľudských výtvorov, ktoré človek vďaka svojim darom vytvoril.
KROK 4
...
POZNÁMKY
Príbeh sa rozpráva na začiatku školského roka opakovane, pri príchode nového dieťaťa a na želanie detí kedykoľvek.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Rozhovor po vyrozprávaní príbehu.
Ďalšie štúdium a hľadanie odpovedí na to, akým spôsobom využívajú ľudia dar inteligencie (rozum), lásky (srdce) a zručnosti (ruka).
Ďalšie štúdium a hľadanie odpovedí na to, akým spôsobom využívajú ľudia dar inteligencie (rozum), lásky (srdce) a zručnosti (ruka).
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.