Q.4 PRVÁ ČASOVÁ OS ĽUDSKEJ BYTOSTI
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
Q. DEJINY ĽUDSTVA
Rozvíjanie záujmu o ľudskú bytosť a spôsoby, akými si dokázala napĺňať základné ľudské potreby.
Rozvíjanie záujmu o ľudskú bytosť a spôsoby, akými si dokázala napĺňať základné ľudské potreby.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
časová os ľudskej bytosti I.;
obrazová tabuľa Q1;
vhodná literatúra
časová os ľudskej bytosti I.;
obrazová tabuľa Q1;
vhodná literatúra
KROK 1
KROK 2
„Táto ľudská bytosť potrebovala napĺňať svoje potreby. Potrebovala sa obliecť, najesť, chrániť sa.“
Ukážem obrazovú tabuľu Q1.
„Ľudská bytosť prišla do pripraveného prostredia, na Zem: „Teraz môžeš prísť, všetko je pre teba pripravené: rastliny, vzduch, voda, poklady v zemi.“ Predstavte si človeka v tých dávnych dobách. To prostredie nebolo pripravené tak, aby si mohol iba brať. Človek si musel upravovať svoje prostredie, nachádzal spôsob ako niečo vytvoriť a prežiť. Hľadal si vlastné spôsoby, ako si naplniť svoje základné ľudské potreby.“
Ukážem obrazovú tabuľu Q1.
„Ľudská bytosť prišla do pripraveného prostredia, na Zem: „Teraz môžeš prísť, všetko je pre teba pripravené: rastliny, vzduch, voda, poklady v zemi.“ Predstavte si človeka v tých dávnych dobách. To prostredie nebolo pripravené tak, aby si mohol iba brať. Človek si musel upravovať svoje prostredie, nachádzal spôsob ako niečo vytvoriť a prežiť. Hľadal si vlastné spôsoby, ako si naplniť svoje základné ľudské potreby.“
KROK 3
„Tu máme časovú os, ktorá znázorňuje, ako sa prvým ľudským bytostiam darilo prežiť.“
Odvíjam časovú os a pri rozprávaní upozorňujem na jednotlivé obrazy.
Rozprávam predovšetkým o prostredí, živote, spôsoboch napĺňania potrieb, o výrobe a používaní nástrojov, spolužití a spolupráci.
Rozvíjam rozhovory, podnecujem predstavivosť.
Odvíjam časovú os a pri rozprávaní upozorňujem na jednotlivé obrazy.
Rozprávam predovšetkým o prostredí, živote, spôsoboch napĺňania potrieb, o výrobe a používaní nástrojov, spolužití a spolupráci.
Rozvíjam rozhovory, podnecujem predstavivosť.
KROK 4
KROK 5
KROK 6
KROK 7
KROK 8
KROK 9
POZNÁMKY
Prvá časová os človeka vytvára priestor pre rozhovory, ktoré rozvíjajú záujem o ľudskú bytosť a spôsoby, akými si dokázala napĺňať základné ľudské potreby.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Deti môžu zostať pri časovej osi a viesť ďalšie rozhovory.
Hľadať si konkrétne informácie k jednotlivým témam.
S pomocou literatúry začať prvé skúmania (vynálezy ľudstva a spôsob, akým ovplyvnili ďalší život ľudí, prečo ľudské bytosti spolupracujú, skúmanie dôb ľadových a ich dopadu na dnešný svet okolo nás – dôsledky na prostredie.
Hľadať si konkrétne informácie k jednotlivým témam.
S pomocou literatúry začať prvé skúmania (vynálezy ľudstva a spôsob, akým ovplyvnili ďalší život ľudí, prečo ľudské bytosti spolupracujú, skúmanie dôb ľadových a ich dopadu na dnešný svet okolo nás – dôsledky na prostredie.
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.