R.4 100-ROČNÁ REŤAZ
Prezentácie k téme
Vzdelávací cieľ
Vzdelávací cieľ
R. KONCEPT MERANIA ČASU
Uvedenie do skúmania osobnej časovej osi, skúmanie dejín konkrétnych osobností.
Uvedenie do skúmania osobnej časovej osi, skúmanie dejín konkrétnych osobností.
FOTO
POSTUP
Potrebný materiál:
reťaz so 100 veľkými perlami;
šípky
reťaz so 100 veľkými perlami;
šípky
KROK 1
Spolu s deťmi rozložím reťaz.
Napíšem aktuálny rok a položím na koniec reťaze.
Napíšem aktuálny rok a položím na koniec reťaze.
KROK 2
Spätne rátam roky a priraďujem šípky a čísla.
Na reťazi môžem popísať život nejakého človeka.
Na reťazi môžem popísať život nejakého človeka.
KROK 3
Môžem umiestniť aj rok svojho narodenia a členov svojej rodiny.
Potom to robia deti.
Potom to robia deti.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Storočnú reťaz skĺbiť s históriou vlastnej rodiny.
Storočná reťaz ako základ pre bibliografické skúmanie (životopisy konkrétnych osobností, dejiny umenia).
Storočná reťaz ako základ pre bibliografické skúmanie (životopisy konkrétnych osobností, dejiny umenia).
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.