S.12 DEJINY VLASTNÉHO NÁRODA V ŠIRŠOM KONTEXTE / EURÓPSKE DEJINY

S. SKÚMANIE KULTÚR
Skúmanie dejín vlastného národa v širšom kontexte. Vnímanie, že sme súčasťou celých dejín.
POSTUP
Potrebný materiál:
obrazová tabuľa Q1;
časová os dejín vlastného národa v širšom kontexte (v prípade Slovenska ako minimum dejiny strednej Európy)
KROK 1
KROK 2
KROK 3
KROK 4
KROK 5
KROK 6
KROK 7
KROK 8
POZNÁMKY
Dejiny vlastného národa v širšom kontexte sú poslednou témou v štúdiu dejín vo veku 6-12 rokov. Časovým ohraničením pre témy, ktoré v rámci dejín prezentujeme je starovek, s výnimkou dejín vlastného národa. Je preto dôležité, aby pred touto témou mali deti dostatok skúseností a zážitkov z rozhovorov o témach, ktoré sú „kľúčmi“ a ktoré je potrebné preskúmať najskôr v oblasti staroveku.
Dieťa môže čítať časovú os až v momente, kedy disponuje „kľúčmi“, ktoré mu umožnia nachádzať odpovede na otázky, ktoré z toho vyplynú. Tieto skúsenosti získava malými krokmi pri skúmaní dejín starovekých civilizácií.
Pri štúdiu dejín vlastného národa pomáhame deťom nesúdiť, ale porozumieť. Ľudia sa vyvíjali manuálne aj intelektuálne. Cieľom je pochopenie prítomnosti cez pochopenie minulosti.

TIPY NA PRÁCU DETÍ
Hlbšie skúmanie dejín vlastného národa.
Zameranie je na konkrétne obdobia dejín vlastného národa.

O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.