L3.8 DRUHY KOREŇOV

L3 KOREŇ
Ďalšie skúmanie rozmanitosti koreňov.
POSTUP
Potrebný materiál:
obrazová tabuľa L8;
definičný materiál;
koreň kukurice; koreň púpavy
KROK 1
Vezmem koreň púpavy (prípadne jeho nákres) a spolu s deťmi prezerám, ako korene púpavy vyrastajú a akú majú štruktúru.
Popíšem jeden hlavný koreň, z ktorého vyrastá veľa menších vedľajších koreňov.
Uvediem pojem ALORÍZIA (primárna koreňová sústava) a pojem zapíšem na papierik.

KROK 2
Vezmem koreň kukurice (prípadne jeho nákres) a spolu s deťmi prezerám, ako vyrastajú korene kukurice a akú majú štruktúru.
Popíšem, ako hlavný koreň zastavil svoj rast a jeho funkciu prebral zväzok prídavných, bočných koreňov.
Uvediem pojem HOMORÍZIA (vedľajšia koreňová sústava) a pojem zapíšem na papierik.

KROK 3
Ukážem a popíšem nákres L8. Poukážem na spoluprácu listov a koreňov.

KROK 4
Vezmem definičný materiál KOREŇ – KOREŇOVÉ SÚSTAVY, prečítam si ho a pracujem s ním ďalej s dieťaťom.
TIPY NA PRÁCU DETÍ
Práca s definičným materiálom.
Prekresľovanie obrázkov z definičných knižiek.
Výroba vlastných definičných knižiek.
Vyhľadať ďalšie informácie o danej téme v knihách.
O PROJEKTE

Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.