V pondelok, 29.6.2020 sa v rámci projektu Etablovanie sociálnej práce v školských zariadeniach a zavádzanie programov osobnostno-sociálnej výchovy do škôl uskutočnila online konferencia „Učenie pre život“.
Vo svojich príspevkoch hľadali prednášajúci odpovede na otázky týkajúce sa obsahu aj organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu.
Aj na tieto otázky sme hľadali odpovede tak v príspevkoch, ako aj v diskusnej časti konferencie.
Konferenciu slávnostne otvorila pani Mgr. Katarína Mažárová, predsedníčka profesijnej rady Slovenskej komory sociálnych pracovníkov a asistentov sociálnej práce.
Vo svojom príhovore poukázala na spoločné aspekty systému školstva a služieb sociálnej práce, ktoré spoločne vytvárajú podporu pre komplexný rozvoj osobnosti a sprevádzajú nás počas celého života. Od narodenia až po starobu.
Samotná konferencia bola organizovaná v dvoch blokoch.
Prvý blok otvorila pani Ing. Stanislava Dräxlerová s príspevkom o projekte Etablovanie sociálnej práce v školských zariadeniach a zavádzanie programov osobnostno-sociálnej výchovy do škôl, v rámci ktorého bola konferencia organizovaná.
Po nej nasledovala Mgr. Petra Dočkalová s príspevkom Metóda inštrumentálneho obohatenia prof. Rovena Feuersteina v praxi. Prvý blok uzatvorila pani Veronika Sčepánková s príspevkom na tému Potenciál Montessori pedagogiky pre školy 21. storočia.
Po prestávke v druhom bloku vystúpila pani Mgr. Eva Krššáková s témou Školská sociálna práca vo svete a u nás a Mgr. Martina Gymerská s príspevkom Osobnostno-sociálna výchova na školách.
Nasledovala diskusia, do ktorej sa zapojili viacerí účastníci konferencie.
Realizácia konferencie bola možná vďaka finančnej podpore EÚ z Európskeho sociálneho fondu, prostredníctvom operačného programu Efektívna verejná správa. Informácie o operačnom programe Efektívna verejná správa nájdete na http://www.reformuj.sk/
.Projekt realizuje občianske združenie PERSONA. Neformálnym partnerom projektu je Slovenská komora sociálnych pracovníkov a asistentov sociálnej práce.