Prezentácie k téme
H. VPLYV VZDUCHU
STRANA 1 / STRANA 2
KÓD A NÁZOV PREZENTÁCIE /
VZDELÁVACÍ CIEĽ
POTREBNÝ MATERIÁL
FOTOGRAFIA PRIPRAVENÉHO MATERIÁLU
H.1 PRIAME A NEPRIAME TEPELNÉ ŽIARENIE
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že tepelné žiarenie môže byť priame aj nepriame.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že tepelné žiarenie môže byť priame aj nepriame.
nehorľavá podložka; varič;
trojnožka + keramická mriežka; zápalky + mištička s vodou; kovová lyžica; nehorľavé kliešte;
hasiaci prístroj; ochranný plášť a okuliare
trojnožka + keramická mriežka; zápalky + mištička s vodou; kovová lyžica; nehorľavé kliešte;
hasiaci prístroj; ochranný plášť a okuliare
H.2 VZDUCHOVÝ OBAL ZADRŽIAVA TEPLO
Cieľ: Získanie predstavy o tom, že atmosféra zadržiava tmavé tepelné žiarenie a prepúšťa svetlé slnečné žiarenie.
Cieľ: Získanie predstavy o tom, že atmosféra zadržiava tmavé tepelné žiarenie a prepúšťa svetlé slnečné žiarenie.
H.3 TEPLÝ VZDUCH DOKÁŽE NABRAŤ VIAC VODY
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplý vzduch dokáže nabrať viac vody.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplý vzduch dokáže nabrať viac vody.
tanier alebo podnos; miska s vodou;
fén; utierka
fén; utierka
H.4 OCHLADENÝ VZDUCH MUSÍ NABRATÚ VODU PUSTIŤ
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že keď sa vzduch ochladí, musí nabratú vodu pustiť.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že keď sa vzduch ochladí, musí nabratú vodu pustiť.
nehorľavá podložka; varič;
trojnožka + keramická mriežka; zápalky, miska s vodou na zápalku; kadička s vodou; kliešte; vychladená sklenená pokrievka; utierka;
hasiaci prístroj, ochranný plášť a okuliare
trojnožka + keramická mriežka; zápalky, miska s vodou na zápalku; kadička s vodou; kliešte; vychladená sklenená pokrievka; utierka;
hasiaci prístroj, ochranný plášť a okuliare
H.5 OROGRAFICKÝ, OCEÁNSKY A TROPICKÝ DÁŽĎ
Cieľ: Zadefinovanie nových pojmov: orografický, oceánsky a tropický dážď.
Cieľ: Zadefinovanie nových pojmov: orografický, oceánsky a tropický dážď.
H.6 VZDUCH POTREBUJE MIESTO
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vzduch potrebuje miesto.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vzduch potrebuje miesto.
podnos;
Erlenmazerova banka; gumená zátka;
sklenený lievik; plastelína; džbán s vodou sfarbenou namodro;
utierka
Erlenmazerova banka; gumená zátka;
sklenený lievik; plastelína; džbán s vodou sfarbenou namodro;
utierka
H.7 VZDUCH VYPLNÍ VŠETKY PRIESTORY
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vzduch vyplní všetky priestory.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že vzduch vyplní všetky priestory.
podnos; väčšia sklená misa so zafarbenou vodou;
skúmavka so zátkou; utierka
skúmavka so zátkou; utierka
H.8 TEPLÝ VZDUCH SA ROZPÍNA A STÚPA NAHOR
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplý vzduch sa rozpína a stúpa nahor.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že teplý vzduch sa rozpína a stúpa nahor.
podnos; sviečky; zápalky + mištička s vodou; papierová špirála;
hasiaci prístroj; ochranný plášť a okuliare
hasiaci prístroj; ochranný plášť a okuliare
H.9 KOMÍN
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že studený vzduch vchádza dovnútra dolu, teplý vzduch stúpa a vychádza hore von.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že studený vzduch vchádza dovnútra dolu, teplý vzduch stúpa a vychádza hore von.
nehorľavý podnos; kartónová rolka s otvorom na dolnom okraji;
čajová sviečka; zápalky + mištička s vodou; vonná tyčinka;
ochranný plášť a okuliare
čajová sviečka; zápalky + mištička s vodou; vonná tyčinka;
ochranný plášť a okuliare
H.10 STUDENÝ VZDUCH VCHÁDZA DOVNÚTRA DOLU, TEPLÝ VZDUCH VYCHÁDZA VON HORE
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že studený vzduch vchádza dovnútra dolu, teplý vzduch vychádza von hore.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že studený vzduch vchádza dovnútra dolu, teplý vzduch vychádza von hore.
podnos;
2 zástavky (paličky so stužkami)
2 zástavky (paličky so stužkami)
H.11 VZNIK VETROV NA ZEMI
Cieľ: Prepojenie poznatku – teplý vzduch stúpa a chladný vzduch prúdi za ním – na vznik vetrov na Zemi.
Cieľ: Prepojenie poznatku – teplý vzduch stúpa a chladný vzduch prúdi za ním – na vznik vetrov na Zemi.
H.12 VETERNÉ OBLASTI, VYSOKÝ A NÍZKY TLAK
Cieľ: Získavanie slovnej zásoby: cirkulácia vzduchu – Hadleyho bunka. Ferrellova bunka, nízky tlak vzduchu, vysoký tlak vzduchu.
Cieľ: Získavanie slovnej zásoby: cirkulácia vzduchu – Hadleyho bunka. Ferrellova bunka, nízky tlak vzduchu, vysoký tlak vzduchu.
H.13 DEFLEXIA A CORIOLISOVA SILA
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že smer prúdenia vetrov je stočený v dôsledku otáčania Zeme.
Cieľ: Zmyslový vnem a získanie poznania, že smer prúdenia vetrov je stočený v dôsledku otáčania Zeme.
H.14 NÁZVY VETROV
Cieľ: Získavanie slovnej zásoby: pasáty, východné vetry, západné vetry, konské šírky, ...
Cieľ: Získavanie slovnej zásoby: pasáty, východné vetry, západné vetry, konské šírky, ...
O PROJEKTE
Tento didaktický materiál pre vás spracovali ľudia z občianskeho združenia PERSONA v rámci projektu Cesta, ako navrátiť radosť z učenia do škôl. Realizácia projektu je možná vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.